Lisa goes Down Under!

BULA! BULA! BULA!

Goeiemorgen lieve allemaal!

Na mijn laatste paar dagen doorgebracht te hebben in Sydney waar ik nog op de laatste middag iets nieuws ging bekijken omdat ik het van mezelf moest gedaan hebben voordat ik Australie voorgoed verliet! Dus op de valreep nog even naar Manly.. surfers spotten. Aangezien het steenkoud was ga je ook niet uitgebreid op het strand liggen dus dan maar camera eruit en fotootjes maken! Ook geen straf uiteraard ;-)

Op vrijdag was het dan zo ver dat ik naar het vliegveld moest en op naar Fiji! Nieuw avontuur! De rit naar het vliegveld begon al goed, verkeerde bus waardoor ik bijna nog te laat kwam ook. Kwam ik bij de incheckbalie bleek dat Qantas mijn vluchten niet door had gegeven maar ik had wel de etickets! Dus dat duurde een eeuwigheid voordat mevrouw de stewardess het onder de knie had om mij in te checken. Probleem nummer 2: de Didgeridoo. Dat is natuurlijk een wapen! Wist ik veel.. ik ga er niet vanuit bij het kopen van een Digeridoo op een markt dat ik er eventueel iemand mee dood kan slaan in een vliegtuig?! Dus die moest ook ingecheckt worden.. stond ik er nog langer dan verwacht. Om het nog even erger te maken had merouw de stewardess me niet verteld dat het vliegtuig vertraagd was en wonder boven wonder zag ik een andere boardingtijd op me ticket staan waardoor ik het toch wel even na ging vragen en wat bleek, ze had het inderdaad niet tegen mij gezegd en wel tegen de rest van het vliegtuig. Beetje lullig voel je je dan wel..

Na 2.5 uur vertraging te hebben zat ik dan eindelijk in een vrolijk vliegtuig met een hawairokjes gevoel en vrolijke muziek. Het vliegtuig was lang niet vol dus zat mooi uitgebreid en tijd ging best snel als je gewoon een filmpje kijkt. sAvonds arriveerde we dan in Nadi, Fiji waar ze wel heel makkelijk bij de Douane deden. Heb je niet? Prima! Loop maar door. Hoe makkelijk kun je zijn na al dat gezeik van Sydney net te hebben gehad. Werd opgewacht door een Fijiaan van mijn hostel en werd samen met een Amerikaans meisje terug gebracht. Werd door iedereen geBULAed. Dat zeggen ze namelijk tegen iedereen die binnenkomt als een soort van welkom. Maar naarmate ik hier langer was had ik het idee dat ze voor alles Bula gebruikten haha. Die avond bewoonde ik gelijk al een Kavaceremonie bijwat misschien wel het meest gore drankje is wat ik ooit heb gedronken. Maar ik was in Fiji en daar moet je natuurlijk wel het lokale drankje geprobeerd hebben ook al lig je daarna half kotsend boven de wc. Het gaat om het idee.

De dag erna heb ik even mijn eiland hoppen gereserveerd en vertrek voor 7 dagen en 6 nachten richting de Yasawa eilandengroep om daar 4 eilanden te gaan bekijken. Begin bovenaan in de eilandengroep en werk mijn weg naar beneden tot ik op het party eiland beland voordat ik weer richting Nadi ga.

Zondag mocht ik dan heel fijn om 6 uur opstaan want werd om 7 uur Fiji-tijd opgehaald. Ik was er om 7 uur, de bus die ons ophaalde was er pas om 8 uur.. Het begrip Fiji-tijd begreep ik dus nu ook. Op de boot ontmoette ik al een Engelse jongen en een Engels meisje die samen reisden maar het klikten supergoed en we hadden ook nog eens (afgezien van 1 nacht) hetzelfde schema! Ons eerste eiland: Nacula eiland.
Zaten in kleine hutjes dichtbij het strand en godzijdank hadden we ons eigen muskietennet want zag natuurlijk de bui al hangen haha. Het strand was wit, water blauw en we hadden de eerste dag dan ook prachtig weer! Het eten was wel echt niet te eten in tegenstelling tot mijn verwachting. Ze hadden wel allemaal lekkere dingen voorbereid maar dan helemaal verkeerd gekruid en gebakken waardoor iedereen hun bord zowat helemaal vol weer terug gaf. We zijn ook nog een middagje naar Blue Lagoon Beach geweest en dat is echt Fiji-waardig. Dat wat er in de brochures staat is DAAR! Prachtig, helder water en prachtige vissen.
Na 2 dagen op naar eiland nummer 2: Korovou. Helaas was het echt pisweer waardoor we eigenlijk niets anders deden dan kaarten binnen. En aangezien dit eiland al uitgestorven was savonds na 8 uur en we nog maar met 3 mensen over waren was dit dan ook een vroege avond. Dit was misschien de meest slechte nacht die ik heb gehad, ik zag het bed, dacht dat het een lekker matras was totdat ik mezelf er op liet vallen en dat deed toch best zeer! ZO hard. Belachelijk gewoon. De rest van de dag regende het ook weer pijpestelen dus heb ik een kokosnoot gedronken, gegeten en een mand gemaakt van bamboobladeren (dat ga ik dus niet eens proberen mee te nemen terug naar Nederland..haha).
Op naar eiland nummer 3: Waya eiland.
ZO groen, ZO regenachtig en ZULK goor eten. Maar we slaan onszelf er wel weer doorheen! 1 dag hebebn we niets kunnen doen aangezien het echt vreselijk weer was. Dag erna zijn we naar een zandbrug geweest dat 2 eilanden met elkaar verbond en hebben we een dorpje bezocht met allemaal schattige kindjes die zich ontfermen over je bord met eten als je klaar bent om de restjes op te likken. Je merkt wel dat je in een ander land bent.. Gelukkig hadden we dag nummer 2 wel prachtig weer dus konden we nog even goed werken aan ons bruine kleurtje!
Laatste eiland, Beachcomber, na de hele dag in de zon te hebben gelegen, te hebben gelopen was iedereen toch best goed gesloopt, maar nu, het laatste eiland. Party eiland!! Dus daar hadden we dan ons ook op voorbereid. We kwamen al aan in Happy Hour dus na een snelle douche maar gelijk naar de bar waar ze ook nog eens heerlijk eten hadden! EINDELIJK! Alleen kon mijn maag het vele eten niet meer aan..maar heb er uiteraard wel van genoten! ;) Die avond hebben we een geweldig feest gehad. Aan het strand, met cocktails, leuke mensen dus dat was een perfect einde van een prachtige week.
De dag erna was iedereen best wel gesloopt en had nergens zin in dus kleurtje bijwerken maar! Je kon ook in 5 minuten het eiland rond dus dat ook maar even gedaan en het is er wel echt prachtig! Spierwit strand met helder blauw water. Prachtig!! Die avond op de boot terug hebben we nog een supermooie zonsondergang gezien en dat was toch wel heel symbolisch hoor haha.

Mijn laatste 2 dagen heb ik doorgebracht in Nadi. Eten kon ik haast niet meer want mijn maag kon werkelijk nergens meer tegen. Dus nog maar even me kleurtje bijwerken en meer eigenlijk ook niet uitgevoerd.

Toen was het zo ver om op 7 Juni me tas in te pakken en op naar het vliegveld! Werd om 6 uur sochtends door een of andere Fijiaan naar het vliegveld die ik na het horen van zijn auto eigenlijk niet zo vertrouwde. Maar ik moest er toch naartoe! Uiteindelijk werd ik gewoon bij het vliegveld afgezet. Hier deden ze helemaal niet moeilijk over mijn didgeridoo dus daaraan kun je wel het verschil zien haha.
Nou toen begon dus mijn vlucht van ongeveer 31 uur. De eerste 4 uur naar Sydney gingen nog wel, het wachten op Sydney was een beetje saai maar daarop had ik me ingesteld. De 8 uur naar Singapore daarna gingen ook nog wel.. eten viel nog steeds goed en de tijd ging ook relatief snel. Singapore - Londen was een HEL. We hadden hele heftige turbelentie boven India wat duurde voor ongeveer 2 uur en aangezien het niet vliegtuig niet vol zat had ik 4 stoelen voor mezelf dus lag ik uitgestrekt me vast te klampen aan de stoel. Moet zeggen, beetje eng was het wel. Eenmaal in Londen hadden we vertraging opgelopen van een half uur dus moest ik me nogal haasten van de ene terminal naar de andere. Uiteindelijk heb ik dit vliegtuig ook net aan gehaald! :)

En toen was ik weer in Amsterdam! Helaas stond mijn Didgeridoo nog in Londen dus daar moest ik eerst allerlei papieren voor invullen voordat ik naar buiten kon gaan. Ik hield de spanning er wel goed in maar na een half uur, nadat iedereen van mijn vlucht naar buiten was gegaan, daar was ik dan!!! Weer thuis! Mijn ouders, oom en tante en beste vriendjes en vriendinnetjes stonden me op te wachten met inmens spandoek, champagne en bruin brood (eigen gemaakt!) met kaas. SUPERLIEF!! Echt een geweldige binnenkomst!

Eenmaal in de auto terug naar huis verbaasde het me allemaal, zoveel autos, zo klein dat het hier is. Benauwde me ergens een beetje. De rest van de dag werd ik wakker gehouden door iedereen die even langs kwamen om me welkom thuis te eten. Na 2 keer half te zijn ingestort gingen de laatste weg rond 9 uur en ben ik regelrecht naar bed gegaan en heb ik als een roos geslapen!!!!

Lieve mensen. Dit was het dan! Wil jullie allemaal zo bedanken voor alle leuke reacties op mijn verhalen en hoop dat jullie genoten van het lezen van mijn verhalen!! Ik heb in ieder geval genoten van het lezen van de reacties en het schrijven van de blogs! Nu ik weer thuis ben komen de fotos vast ook snel in een album te staan (als ik ooit eens zin heb om ongeveer 7000 fotos uit te zoeken..). Het waren maanden om nooit meer te vergeten, heb nergens spijt van en ben weer heel wat ervaringen rijker.

Dus. Wanneer kan ik weer weg?! :)

Hele dikke kus van mij voor de laatste keer!! x

BULA!!!

Reacties

Reacties

Melissa

Mooi verhaal, mooi einde.. :D Blij dat je weer thuis bent Lies! Jammer dat Fiji niet helemaal je van het was. Ik zie je zaterdag!

Kus

Rachel

´Vind ik leuk´

Dikke kus!

rosa

geweldig verhaal weer! mooie afsluiter van een droom reis! die foto's komen wel, die lopen niet weg.. ik gok dat je rond kerst zo'n heimwee hebt dat je je hele kerstvakantie besteed aan t uitzoeken en sorteren van je foto's (zo ging t bij mij ;) ) tot snel xx

Denise

Kia ora!! Ik leef met je mee... Mijn eerste eravring met NL: vet lange file! Geef toch de voorkeur aan een file schapen in NZ... Hoop dat je weer een beetje kan wennen. Ik ben nu 2 wkn thuis en heb het nog steeds niet onder de knie... Wel al een baan trouwens! Jaja Goed meissie, we spreken elkaar snel! Veel liefs, je NZ travelmate xxx

Evelyn

Wat heb je een prachtig avontuur achter de rug,
bedankt dat we door het lezen een beetje mee mochten genieten.
Nu weer even aclimatiseren in het koude nederland.
Groeten van ons:
Remco, Evelyn, Quincy, Yasmine en Jade

Anita

Hai Lisa, we hebben elkaar alweer even gesproken maar ik wil je toch nog even laten weten dat ik genoten heb van je verhalen! Zo beeldend wat jij schreef. Nu weer bijkomen van alles en dan de draad oppakken.
Groetjes en dikke zoen van mij.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!