Lisa goes Down Under!

Sightseeing Sydney & Blue Mountains

Hee allemaal!

Superbedankt voor al de lieve berichtjes op mn blog en de mail! Doet me echt goed om alles te lezen!
Hier gaat alles prima. Allereerst is het erg wennen met de backpack. De hele tijd de hele zooi eruit en dan na een paar nachten er weer allemaal in. En dan past het weer niet, weer eruit. Nouja, zegt al genoeg natuurlijk ;-) We zien er allemaal erg kneuzerig uit als het weer eens niet past.
Afgelopen zaterdag hebben we de hele dag gelopen. Het regende nogal maar we hebben alles gedaan per voet! We hebben de nodige hightlights gezien zoals het Opera House en de Harbour Bridge. Natuurlijk ook nog eventjes de nodige fotootjes geschoten ;-) Alleen een beetje jammer dat mijn batterijen opwaren en ik nergens in de omgeving van de Opera House batterijen kon halen. Dus zijn er foto's voor mij gemaakt, godzijdank!
Sydney valt wel een beetje tegen. Het is een hele grote stad en je voelt je nog niet echt in Australie. Dat komt nog wel denk ik,maar ik had het me heel anders voorgesteld dan dat het nu is. Wel jammer.. maar des te leuker kan de rest worden! ;-)
Zaterdagavond hadden een aantal van ons de behoefte om lekker rustig aan te doen. Zelf gekookt in het hostel (vegetarische pasta!) en daarna lekker met zn allen gezeten en gepraat. Want nu kan het nog lekker in het Nederlands! ;-) Het Engels gaat me ook goed af hoor, daar heb je helemaal geen probleem meer mee als je hier een voet in dit continent zet. De mensen hier zijn zo aardig, zijn zo trots op hun land en willen je dolgraag helpen. Sydney zelf lijkt net op China, zoveel Chinezen hier. Echt ongelooflijk.
Maargoed. Zaterdagavond natuurlijk stapavond. Reisgenootje Ruud vierde zijn 25e verjaardag om 12 uur en we hadden ervoor geregeld dat we ballonnen e.d. meenamen de kroeg in. Dus om 10 voor 12 stonden we met z'n allen in de kroeg en gingen we natuurlijk vlak voor 12 uur aftellen. Iedereen in de kroeg snapte er geen zak van. Onze lol werd natuurlijk groter en groter ;-) Supergezellige avond maar we moesten wel weer op tijd naar bed. Want zondag stonden de Blue Mountains op de planning!
Zondagochtend om 6 uur ging de wekker. Na 4 uurtjes slaap is dat niet zo heel fijn. Rond half 8 zaten we in het busje richting de Mountains. Tussentijds een stop om kangeroos te spotten en jawel!! Mijn eerste kangeroo gespot!! Echt super. Wat een lief gezicht was dat, natuurlijk wel van een afstandje hoor maar het is wel heel gaaf!
Daarna doorgereden om nog wat te eten ergens. En daar heb ik mijn eerste cappuchino gedronken! Moet toch eens die drempel over, haha ;-) En ik moet zeggen, het smaakte best goed.
Na ongeveer 1.5 rijden waren we dan eindelijk bij onze eerste uitkijkpunt. Vanuit daar zouden we een 'hike' gaan doen richting een aantal watervallen en er werd ons duidelijk gezegd door de reisleider dat het wel niet zo heel erg nat zou worden...
Echt supergaaf was dat!! Zoiets moois heb ik nog nooit meegemaakt. Omdat het zoveel had geregend en net op zondag prachtig weer was, was alles nog best glad. Dus het was 1 modderzooi (bedankt mam voor de wandelschoenen, wat een geweldige dingen! Hihi!). Onder een waterval doorgelopen (en jawel. Iedereen was ZEIKNAT!) en heel wat trappen naar beneden. Toen hadden we er nog niet bij stilgestaan dat we AL die trappen ook weer omhoog moesten. Mijn benen vielen eraf toen ik eenmaal weer veilig (na weer een keer onder de waterval doorgelopen te zijn) boven was. Daarna lekker geluncht en toen weer het busje in naar The Tree Sisters, en een of ander treintje die ons tegen een helling van 52% op ging brengen. Was achteraf niet zo spectaculair, maar kan je natuurlijk wel weer van mn lijstje afstrepen ;-)

Gisteravond lekker op tijd naar bed. Backpack ingepakt (alweer..) en vanochtend eventjes nog wat dingen geregeld. Nu lekker gratis internetten in het hoofdkantoor van Work N Holiday, die zit helaas alleen in Sydney, Brisbane en Perth. Dus daarom kan ik nu lekker uitgebreid mailen/bloggen e.d. Straks kan dat denk ik niet meer zo goed ;-)
Vannacht vliegen we naar Cairns om 6 uur. We hebben geen hostel geboekt want dat vonden we zonde van het geld omdat we zo vroeg wegmoesten. Dus ben benieuwd hoe we deze nacht doorkomen.

En je kunt me altijd smsen op mijn AUS. nummer want dat kost gewoon een smsje vanuit je abbonement volgens mij. Op mijn andere simkaartje kijk ik niet meer namelijk. Zal daar straks nog wel even op kijken.. maar daarna niet zo vaak meer!
Het is hier nu best lekker weer, maar vanaf morgen zitten we in wat warmere temperaturen. Iedereen is hier ook lekker verkouden vanwege de airco en in de regen lopen (niemand had veel lange mouwen mee.. of vesten) dus iedereen loopt lekker te snotteren, haha.

Hoe is het daar? Lekker weer? Nog bijzondere dingen gebeurd?

Tot snel en laat weer wat van me horen als ik in het warme Cairns ben! ;-)

Heel veel liefs

Reacties

Reacties

Rianne

Wat goed om te horen dat je goed bent aangekomen. Zo te horen heb je het al erg naar je zin. Gelukkig dat het weer als iets beter wordt, hier in Nederland is het nu erg mooi weer, maar dat zal in de loop van de week weer veranderen. Ik kijk uit naar je volgende verhaal

liefs

Lieke

Hey!
zo te horen vermaken jullie je prima:)
goede reis naar cairns!

have fun!
xx

Julia

zag ik zomaar dat je weer een nieuwe blog had! haha. Snel lezen natuurlijk! En ik heb net ook al een smsje van je gehad, wat een mazzel!
Maar zoals ik het lees ben je dus naar een waterval geweest....werd je niet te enthousiast, dat je viel omdat je er zo graag naartoe wilde:P? (je weet waar ik het over heb(A)). Kijk maar naar het litteken op je been, dan weet je zeker waar ik het over heb, haha!
Veeel plezier weerr en ik spreek je!
kussx

Rachel

Klinkt lekker allemaal! Hopelijk is het in Cairns lekker warm
Kusjes xx

Robert

Hey Aussie,
Ik zie al dat het helemaal goed komt. Volgens mij zit je er al helmaal in. Super. Hier alles OK. Rory kan het goed vinden op de OSG en die andere hebben het ook al goed naar hun zin in de nieuwe klassen. Heel veel plezier. Gr Robert & rest

Melissa

Heeeeee mvr de backpacker! Ik ben blij dat het allemaal bevalt, dit weekend moet ik weer werken dus ik zal je verhalen uitprinten en op een beschikbaar plekje plakken. Misschien kan ik de rest aansporen om een klein altaartje voor je te maken. Bekijk je ook je email? Misschien dat ik dan af en toe wat foto's kan sturen van het werk :P Hahaha, voordat je de boel gaat missen. Heb je al een beetje last van heimwee? Nou wederom nog heel veel plezier, kijk je wel een beetje uit voor enge chinezen, aussie's en rare insecten. Dikke kus!

Melissa

Oh trouwens, de foto's zien er erg moooooooi uit! Om jaloers op te worden! Gelukkig heb je een oog voor mooie foto's maken. Kon ik maar mee in je rugtas..

klaas en sandra marssum

hallo lisa leuk deze verhalen. we zijn blij dat je het naar de zin hebt en wensen je een hele mooie tijd toe

groetjes vanuit een regenachtig marssum (Fryslan boppe)

Myrna, Robert & Kids

Hoi Lisa,
Erg leuk om te lezen hoe het met je gaat en wat je allemaal ziet en beleefd!
En...je eerste kangaroe, dat blijft je natuurlijk een leven lang bij!
Hier is het, zoals je al begrepen had, erg regenachtig.
En Bowey gaat nog wel morgen een nachtje op kamp (van woensdag op donderdag) Gelukkig slapen we (want ik, Myrna, mag mee!) in een huis en niet in tenten. Maar het zal vast wel gezellig worden!
Rory is al een beetje gewend aan de brugklas dus dat gaat ook zijn gangetje. Julynne leest haar eerste leesboekjes dus ook dat gaat gewoon door.
We kijken regelmatig hoe het jou vergaat, dus we zijn nu al erg benieuwd naar de volgende avonturen. Geniet!!!!!!!!!!!!
Liefs van ons

anita de Ridder

hai lisa,
zo kort ben je daar en dan al zoveel indrukken opgedaan leuk hoor. hier is het goed, het weer begint wat minder te worden maar ja het is sept he dan krijg je dat. ik blijf je volgen hoor en wens je nog heel veel plezier en genietmomenten.
groetjes en dikke kus, anita

thijs kersten

heej lisa, einderlijk even de rust en tijd om me bij te lezen in de avonturen van mevrouw lisa kaarls ;):P. egt erg leuk om de bedenken dat je in een heel andere wereld ben als ik nu... in de sleur van mijn werk. ook leuk om te denken dat over niet al te lang in ik net zoon situatie ga komen. ik vind hte erg leuk je bevindingen te lezen en ik hoop ze allemaal te ontvangen. ik ben zelf nu klaar met regelen mijn visum is geaccepteerd (zelfs ik :P ze moesten eens weten waar ze ja tegen zeggen :P:P grapje) alleen nog even een brief naar de zorgverzekeraar om af te zeggen. en dan wat spulletjes kopen. hoe gaat het nu met je? ;) ik ben alleen een ding vergeten en dat vind ik erg dom van mezelf... ik heb ik denk 5 maanden geleden al een gedichje geschreven voor je om je mee te geven op de achterkant van een foto... dat leek me leuk. moet ik hem wel meegeven.... sorry sorry sorry.

Lieve lisa, hier een gedichtje van iemand in Nederland die je egt wel een beetje mist hoor!!

Reizend hier ver vandaan,
Toch een beetje eenzaam, maar niet alleen.
Op zoek naar mooie plekken waar jij wilt gaan,
Op zoek naar avontuur waar dan ook heen.

Op zoek naar de Oostkust, westkust, noord of zuid,
Op zoek naar werk, geld en natuurlijk avontuur,
Op zoek naar ‘t Donker, licht, warmte of kou wat maakt het uit?
Op zoek naar vervoer maar niet al te duur!

Op zoek naar kangoeroes en mooie dingen in’t land,
Op zoek naar het mooie het ontroerende en fijne,
Op zoek naar dat ene hostel wasserette of restaurant.
Op zoek naar het grote, het knusse of het kleine.

Op zoek naar natuur: rivieren, woestijnen, bossen en de zon,
Op zoek naar de golven, de surfers van de zee,
Op zoek naar dat ene mooie plekje wat jij alleen vinden kon.
Op zoek naar nieuwe packers, wie wil er met me mee?

Op zoek naar de kroegjes en de jongens met gezelligheid,
Op zoek naar een knuffel, een hand en een lag,
Op zoek naar dat pad dat jou de weg leid.
Op zoek naar op zoek naar dat heerlijke gevoel elke dag.

Geniet er van denk maar niet aan hier, maar aan daar,
Want wat jij zoekt zul je vinden meid en heel veel meer,
Daar ben ik van overtuigd, geen grapje, egt waar.
En voor je het weet is’t jaar dan alweer voorbij en zien we elkaar weer.

ik hoop dat je het evegoed leuk vind hem te lezen... en ik zie je snel weer ;)

xx thijss

Simon post

Jammer dus niet de brug over de grote vleermuizen gezien,achter het oparahuis,leuk dit verhaal,ik ben echt jaloers, nu naar cairns lekker warm daar, ook de groeten van Nel. Ik blijf je uiteraart volgen. doeg daar .

Lizzy

Heb ik deze nou gewoon gemist... nou nog ff lezen hoor :D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!