Lisa goes Down Under!

Aussie way of life

Lieve lezers,

Wie had gedacht dat het leven op een boerderij makkelijk en rustig zou zijn! Vergeet het maar.. het is dat ik het als een wwoofer heb ervaren (voor diegene die niet weten wat wwoofen betekend.. dat is werken voor gratis accomodatie en eten, dus maar een paar uurtjes per dag!).
Uiteindelijk heb ik het baantje in het hostel welgeteld 4 dagen volgehouden. Het was fysiek echt zo zwaar. Aangezien het een heel schoon hostel is moet het ook echt schoon zijn. Niet dat ik dat erg vindt om te doen maar als je dan moet werken met een vrouwtje die het eigenlijk zelf ook niet leuk vindt om nieuwe mensen op te leiden. Als je dan de hele dag met je neus in de bleek staat omdat alles spik en span moet zijn en je jezelf in allerlei bochten wringt om elk (maar dan ook elk..) hoekje goed schoon te maken is dat allejezus slecht voor je ademhaling en rug. En dan wordt er ook nog tegen je gezegd dat het NIET schoon is! Had dan ook na 2 dagen met me neus in de bleek het goed gehad. Had toch al bedacht om op zaterdag al weg te gaan maar na 4 dagen zowat de hele dag gewerkt hebben was ik meer dan gesloopt! Maar heb in ieder geval even wat centjes verdient! ;) Het hostel was meer een soort studentenhuis dus we hadden een leuk clubje mensen waarmee ik ook op donderdagavond even de stad ben wezen verkennen, heel leuk naar een Ierse pub. Lieve mensen, als je ooit eens van plan bent naar Ierland te gaan OF naar een Ierse pub.. DOEN! Het is zo gezellig en de mensen zijn gewoon in een woord supertof!

Zaterdagavond kon ik dan afscheid nemen van de mensen in Adelaide en ben ik op de nachtbus gestapt naar Melbourne waar ik sochtends om half 7 aankwam. En daar zit je dan.. in een bus met allemaal mensen die naar een uur al liggen te snurken, iedereen had ook nog eens 2 stoelen voor zich alleen en ik had helaas geen geluk.. Na 12 uur in een bus niet te hebben geslapen was ik niet bepaald te genieten toen ik op het station aankwam en daar allemaal mensen met de meest vreselijke katers zag rondlopen. Het enige wat ik kon hopen dat ze niet over mij heen zouden kotsen..
Ik zou de half10 trein nemen naar Wallan, zo´n 40 min met de trein vanuit Melbourne. Ik dacht dus dat ik opgehaald zou worden door een homokoppel. Bij aanblik van deze gozer (ze waren Nederlands) kon ik niet geloven dat hij homo was. Aangekomen bij de farm van Annie zag ik al gauw zijn vriendin aankomen lopen.. Ook had meneer tegen mij in de auto gezegd als grap (wist ik veel..) dat er geen kangaroos meer op het terrein waren. Ik voelde me zo miserabel als de pest.. Je kunt me alles wijsmaken als ik niet beter weet! Gelukkig bleek dit allemaal niet waar te zijn en vonden ze het gewoon leuk mij in de zeik te nemen..
Gelijk de eerste dag mezelf maar over mijn moeheid heen geholpen en alles even aanschouwd. Een geweldige wildlife die hier rondhobbeld! De kangaroos die hier in huis rondspringen samen met een hond. Zoiets had ik nog nooit gezien! Annie, de vrouw des huizes, is een oude vrouw die een geweldig levendig leven achter de rug heeft waarin ze alles heeft gedaan en uiteindelijk haar hart heeft gevolgd en gewonde dieren opvangt en later, als dat kan, weer uitzet als vrije wezens! Haar hele hart ligt bij de dieren en de liefde is dan ook duidelijk te voelen!

Vanaf maandag zou het Nederlandse koppel weg gaan en werd ik vergezelt door Sophie, weer een Nederlands meisje die ook een weekje zou blijven. Samen met haar dus alles uitgezocht. De dag bestond uit om half 10 opstaan (verrukkelijke tijd al zeg ik het zelf XD) en zo rond 11 uur poep oprapen en tegelijkertijd de wombats (meest schattige dieren die ik ooit heb gezien!). Daarna was het tot 4 uur eigenlijk klusjes in en rond het huis doen voor Annie. Voornamelijk de voorraadkast (zo. zo. ranzig!) opruimen, fruit en groente plukken in haar tuin of planten knippen. Tegen 4 uur-half 5 begon het hele riedeltje weer van voor af aan, poep oprapen, een ommetje maken met de wombats en ze allemaal de fles geven. Tegen de avond gingen we dan samen, meestal waren het Sophie en ik, eten maken en opeten. Aangezien we gratis internet hadden zaten we meestal nog tot laat op internet.
Annie woont in de middle of niks. Dus in de afgelopen week ben ik dan ook nergens naartoe gegaan omdat ze en moest besparen op de benzine en ze het zich allemaal niet kon veroorloven iets anders te doen dan thuis te zitten. Wel krijgt ze AL haar brood gratis van de plank in de bakkerij op donderdag. 6 overvolle plastic zakken met brood kwamen op donderdagavond binnen. Daar mocht ze dan voor zichzelf broden uitzoeken voor een hele week en de rest ging naar de kippen en varken. Ook haar fruit (de exotische soorten) krijgt ze gratis van de supermarkt omdat ze vriendjes is met de manager. Ik zeg, goed geregeld!
Na een weekje dus wombats te hebben geknuffeld, met kangaroos te hebben gespeeld en de boerentrien op CROCS (ja.. crocs, dat droegen we dus allemaal..) te hebben uitgehangen ben ik afgelopen maandag samen met Sophie weer op de trein gesprongen naar centrum Melbourne. Sophie ging naar haar familie in Brisbane de volgende dag en ik zou gelijk doorgaan naar mijn andere wwooffamilie waar ik de aankomende 2 weken zou verblijven.
Ik nam de trein naar Lilydale waar ik de bus moest pakken naar Yarra Junction waar ze mij op zouden komen halen. Ik vind het nog steeds zo´n gezeik om met een veels te zware (ja.. hij is loeizwaar) backpack, daypack en voedseltasje (haha) een overvolle bus in te lopen waar je eigenlijk net niet doorheen komt met die tassen! Je voelt je zo´n kneus als je halverwege het gangpad vast komt te zitten met je backpack.. Maargoed! Half uurtje later aangekomen in Yarra Junction waar ze mij na een kwartiertje wachten ophaalden. Gelijk heel gezellig lopen kletsen met Wendy, vrouw des huizes. Eenmaal bij hun huis aangekomen, hoog in de bergen in de bush bush bracht ze me naar me kamer. WAUW! Kingsize bed, tv, eigen douche en wc. Heaven on earth kan ik je zeggen na al die hostels! Gelijk die avond kwamen al haar kinderen met aanhang eten dus het was een volle boel in huis met zoon, dochter en 2 kinderen (20 en 11) en wij. Maar ze hadden een heerlijke roastlamb met aardappeltjes en groenten dus ik kon mijn ogen weer niet geloven. Ik viel van de ene verbazing in de ander. Wendy liep met volle trots te vertellen wie ik was en waar ik vandaan kwam. Hele lieve mensen en werd gelijk al mee uit gevraagt door de dochter om met Pasen te gaan eten en stappen ergens. Dag erna wel een klusje gedaan, beetje ramen lopen lappen maar dat mocht eigenlijk geen naam hebben. Halverwege de dag mocht ik alweer stoppen en werd ik meegenomen naar de dierenwinkel want Wendy had bedacht een kat te nemen aangezien ze een muizenplaag hebben, daarna mee naar een vriendin waar we vis aten onder het genot van ´So you think you can dance´. sAvonds mocht ik ook mee naar de lokale bowlingclub waar ze elke week een competitie hebben. Sommige bowlers zijn zo competitief dat ze zichzelf wel kunnen ophangen als ze geen strike hebben gegooid. Heb me kostelijk vermaakt daar!
Gezien het feit dat dit een Australisch-Iers gezin is gaan ze ook wekelijks naar de pub op donderdagavond dus daar ben ik ook al voor uitgenodigd. Wel ga ik voor hun koken vanavond (mijn enige recept die ik echt goed tot uiting kan brengen in de keuken.. BEDANKT MAM!). Ben benieuwd wat ik nog meer ga zien hier, tot nu toe heb ik het goed naar me zin en zie ik eindelijk, waar ik zo lang op heb gewacht, echt hoe een Australisch gezin leeft hier en ook supergezellig dat ik overal mee naartoe mag. Ik ga hier ook gezellig pasen vieren want ze hebben alweer allerlei dingen in de planning..Ik ben hier nog maar 2 dagen maar het voelt al alsof ik ben opgenomen in de familie. Niet dat ze zoveel dieren hebben dan mijn vorige adresje, ik moet het hier doen met 2 honden, aantal kippen, parkieten en straks misschien een katje..

Ik zal snel weer even wat van me laten horen aangezien vanaf vandaag ik nog maar 5 weken in Australie zit! Kan het haast niet geloven dat ik al zo lang weg ben en dat de thuiskomst zo dichtbij komt.. Het is allemaal een beetje onwerkelijk..

AUSSIE AUSSIE AUSSIE
OI OI OI!!

Hoorde al van iedereen dat het mooi weer aan het worden is daar. Geniet ervan! En natuurlijk fijne Pasen! :)

Dikke kus x

Reacties

Reacties

Melissa

Het is inderdaad heeeeeeeerlijk weer hier. Het is voelt als zomer (L). Leuk dat je een tof gezin hebt gevonden! Geniet er lekker van! Beetje relaxen is ook wel op zijn plaats. Nog heel veel plezier en geniet ze van je kings size bed! En tot over 5 weken :D. Je kan dus ook weer naar outdoor :P

Petra

Hoi Lisa,

echt weer een heel gaaf verhaal, volgens mij besef je niet wat je in een hele korte tijd allemaal mee heb gemaakt. Heel bijzonder! Geniet deze vijf weken maar dubbel dan maak je een spetterend einde van je lange trip.

Liefs Harrie en Petra

Anita

Hey Lisa,
Zoals mijn voorgangers al schreven geniet er heeeeeeel erg van want 5weken zijn zo voorbij. Superleuk dat je zo'n fijn gezin hebt getroffen , veel plezier nog en dikke x Anita

Rosa

hee lisa, goed om te lezen dat je het nog steeds zo naar je zin hebt, maar helaas komen aan alle leuke dingen een eind! maargoed ook ik nederland gaan er vast genoeg leuke dingen gebeuren om naar uit te kijken!
geniet nog van je laatste weken en tot snel!
xxx

Rachel

Hai lieverd,
weer super om te lezen wat je allemaal hebt meegemaakt. Echt super veel! En leuke dingen! :)
Je bent al bijna weer thuis, schiet nu toch echt op!
Dikke kus xxx

Robert

hey lisa,

het gaat nu echt super snel. Bijna niet te geloven dat je alweer aan nl begint te denken. Of zit dat nog helemaal niet in je hoofd? Hier hebben we nu een lekkere voorzomer. Echt top weer,maar dat is voor jou nu niet meer bijzonder denk ik. Zal straks wel weer even wennen zijn. Anyway ik zal het ook wel weer leuk vinden om je weer in nl te zien.

Groeten en nog heel veel plezier

monique

Hey mop, hahaha 5 weken écht niet :-) je vergeet te vermelden dat je daarna nog 10 dagen naar de Fiji eilanden gaat dussss wijffie tot over 7 weken. Hou van je, heel veel kusjessss

Lisa

MAM. 5 weken in Australie, wel goed lezen he haha ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!