Lisa goes Down Under!

Home Sweet Sydney :)

Lieve allemaal!

Na mijn laatste blog ben ik dus nog een aantal dagen bij me familie geweest in Canberra. Nog steeds het beste eten gekregen en werd overal mee naartoe genomen. Moet zeggen dat ik na 3 dagen het parlement te hebben gezien, geen politicus of iets wat met de politiek te maken heeft meer wilde zien. Culturele dingen doen of bekijken is best leuk maar een week lang, elke dag, elk uur weer iets nieuw gaat me toch echt wat te ver.
Halverwege de week zijn we 2 uur gaan rijden vanuit Canberra naar hun dochter die in de Great Dividing Range woont, ten zuiden van Canberra. Eenmaal na 2 uurtjes in de auto te hebben gezeten over een weg die zo ongelooflijk saai is aangekomen in het kleine dorpje bij een meer. Prachtig uitzicht maar echt vreselijk (!) koud! Met zn allen, inclusief dochter en haar 2 dochters wezen lunchen in de bergen waar we toen we uit de auto stapte zelfs sneeuwde! Dat was wel een hele rare gewaarwording met het idee dat ik toch echt nog steeds in Australie zit en dat het toch echt winter wordt. Wie had dat kunnen bedenken in Australie? Met een minimale dikte van 15 cm. lag er toch een aardig pak en kon ik mezelf niet weerhouden om niet de sneeuw in te gaan, ik moest en zal eventjes een sneeuwbal maken :) De overeenkomsten trouwens met mn familie waren best ver te zoeken, haha. De enige overeenkomst die ik heb kunnen vinden was dat we allemaal dik haar hadden. Wauw.. erg duidelijk, haha.

Op zaterdag de 14e was het dan eindelijk zo ver. Ik ging weg uit het (sorry..) vreselijk saaie Canberra en op naar Sydney! Waar ik al weken naar uitkeek om weer even terug te mogen naar de wereldstad, want ergens had ik het toch wel goed gemist. Het waren maar 3 uurtjes met de bus maar ik verveelde me stierlijk. Er was niets te doen, het was donker en het enige wat ik wilde was nu eindelijk in Sydney zijn!

Dus om half 10 savonds reed ik het vertrouwde Sydney weer binnen en werd ik bij Centraal Station opgehaald door Jen, oudcollegaatje waar ik mee heb gewerkt op het schip en die in Bondi Junction (sorry niet Beach.. haha) woont waar ik voor 2 weken bij in zal trekken. Ze deelt het huis ook met een 71 jarige oude man die, waar ik na een paar dagen achter kwam, alles laat slingeren. Zo vind je op een dag een gebit op de bank liggen, de tv op windkracht 10 als je een boek wilt lezen of gewoonweg gewoon de sleutels vergeet zodat ie niet meer binnenkomt. Het is een hele ervaring maar je maakt wel van alles mee! Het was geweldig om Jen weer te zien en we praatte dan ook honderduit over van alles. Natuurlijk wilde ik het over het schip hebben maar helaas was mijn hele crew veranderd. Nog maar1 meisje was hetzelfde, de rest was of naar huis, andere baan en er waren er 2 zelfs op een ander schip Australie rond aan het varen. Petje af!
Ik moest dus mijn tijd in Sydney goed gaan verdelen. Tuurlijk waren er nog wel dingen die ik wilde doen maar het was voor mij gewoon fijn om me toch ergens weer eventjes lekker thuis te voelen. En ook al slaap ik dan op een paar kussens van de bank op de grond, het ligt prima!!

Gelijk de dag na aankomst in Sydney ben ik terug gegaan naar het schip. Ik kon me niet meer inhouden haha! Dus onaangekondigd sta ik daar dan, ze konden hun ogen niet geloven maar ik werd er zo warm onthaald en dat gaf me een geweldig gevoel! :) Dus een zeiltocht meegedaan maar ik merkte wel dat mn zeebenen totaaaaal wegwaren want had absoluut geen balans meer haha. Maar het was wel weer heerlijk om op het water te zijn. De rest van de week heb ik voornamelijk besteed aan souveniertjes shoppen wat ik toch echt een ramp vind want ik moet het natuurlijk via Fiji helemaaaal terug naar Nederland nemen.. ;)
Ben vanuit hier, Bondi Junction, naar Rose Bay gelopen.. het duurde eventjes voordat we er waren aangezien het hier niet gezellig vlak is maar bergje op en bergje weer af en dan doe je er toch al snel zo'n uur over om op je plaats van bestemming te komen. Het was er wel prachtig. Heb het wel getroffen met het weer, ze hebben weken en weken lang regen gehad en 2 dagen voor mijn aankomst in Sydney was het prachtig weer en dat prachtige weer is sinds ik er ben niet meer weg gegaan :)! Ik zeg; toeval!
Een middagje Watsons Bay stond ook ingepland, met de ferrie een halfuurtje naar het Noorden van Sydney om daar de middag door te brengen onder het genot van Fish and Chips en natuurlijk het zonnetje!
Na weer een zeiltocht, nu tijdens het ondergaan van de zon wat echt een prachtig romantisch gezicht was heb ik zelfs even met mijn baas gepraat en als ik ooit bedenk om terug te komen mag ik in ieder geval weer bij hem op de boot gaan werken. Ook heb ik een aantal telefoonnummers gekregen die, als ik wil werken op de Fiji eilanden, dat kan gaan doen. Het is toch wel handig om hem als connectie te hebben ;)

Afgelopen zaterdag naar een Burlesque avond geweest. Iedereen in een jaren 60 stijl gekleed, iedereen deed de Jive en waren blij. Heb nog nooit zoveel verschillenden mensen in verschillende kleren meegemaakt. Supergezellig! Ook waren er 2 Burlesque shows. Een van een man die bijna helemaal uit de kleren ging en werd gevolgd door een vrouw waar iets minder uit ging haha. Supergezellige avond, eens een keer wat anders dan een normale nachtclub maar een perfecte manier om mijn laatste zaterdagavond te vieren in Sydney!

Ook heb ik weer wat vrienden hier gezien! Gisteren heb ik met een jongen wat gedronken die ik in Melbourne heb ontmoet. Hij woont toevallig in hetzelfde dorpje als waar ik aan het wwoofen was maar heb hem gewoon in de stad ontmoet. Hoe klein kan de wereld zijn? En vandaag met Nicole, die ik een half jaar terug heb gezien uit Nederland (!), naar Bondi Beach geweest en we gaan morgen een wandeling maken van Bondi Beach naar Coogee, een 7 km wandeling dus het is niets vergeleken bij de Tongariro Crossing van 19.4 km die we allebei gedaan hebben. Dus kom maar op! Nog even naar Manly en hopelijk nog even naar (gratis als ik me oudcollegaatje lief aankijk hihi...) naar de dierentuin, aquarium en de skytower.. maar dat heeft geen prioriteit.

Aanstaande vrijdag om 13:10 uur is het dan zo ver ... Dit was het dan. Mijn Australie avontuur. Het avontuur waar ik zo, zo lang over gedroomd heb en wat uit is gekomen! Ik heb zo'n geweldige tijd gehad hier in Australie (en uiteraard ook Nieuw Zeeland..). Met de baantjes die ik heb gehad, de mensen die ik heb leren kennen, de dingen die ik heb gedaan. Ik heb absoluut nergens spijt van en zou het zo nog een keer doen als ik geld, tijd en zin heb.
Ik kan niet geloven dat ik al 9 maanden van huis ben en dat thuiskomst nu zo dichtbij komt.. probeer het zo vaak mogelijk tegen mezelf te zeggen om ergens aan het idee te wennen maar het wil niet lukken. Snap er nog steeds helemaal niets van! Sommige mensen die me wel eens vragen of ik er naar uit kijk om naar huis te gaan..? Natuurlijk kijk ik er naar uit om naar huis te gaan maar dat wil niet zeggen dat ik nog volop aan het genieten ben en dat ik ook echt wel even een traantje weg zal pinken als ik in het vliegtuig zit. Ik zal dit nevernooit niet meer vergeten en ik zal enorm gaan missen..!

Gelukkig mag ik eerst nog eventjes 11 dagen op Fiji uit gaan rusten, gaan zonnen, snorkelen en mezelf in een paradijsje begeven voordat de echte realiteit weer gaat beginnen. Vrijdag 27 Mei vlieg ik om 10 over 1 smiddags naar Fiji waar ik savonds word opgewacht door Fijianen met bloemetjes om hun nek die me dannaar me hostel brengen. Ben al redelijk bang gemaakt door Nicole die me over de bedbugs en muggen ging vertellen. Dus fingers crossed dat ik er niet veel last van zal gaan hebben... We wachten het af!

Thats it! Mijn laatste blog uit Australie..

See you guys in Fiji !!

Dikke kus van mij x

Reacties

Reacties

Petra

Dit was het dus. Waar we een jaar voorpret van hebben gehad. Dat het zo bijzonder zou worden hadden wij niet verwacht maar wel gehoopt voor je! Nog lekkere uitrust dagen op Fiji en oant sjen in Holland!
Liefs Harrie en Petra

Evelyn

Wat geweldig, jammer dat het er alweer bijna op zit. Maar je hebt iets prachtigs om op terug te kijken.
Ga nog even lekker genieten op fiji.
Groeten,
Remco, Evelyn, Quincy, Yasmine en Jade

rosa

lieve lisa, wat een avonturen! en wat heb je veel gezien, als je de kaart zo bekijkt ben je werkelijk overal wel geweest! echt super! geniet van je tijd op fiji, de mensen met wie ik heb gevaren vorig jaar zijn daar nu ook, mocht je een nederlandse gele boot zien, doe ze de groeten;)
feest er nog maar even flink op los, voor het nederlandse serieuse leven weer begint! xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!