Lisa goes Down Under!

Family matters

Lieve allemaal!

Hoop dat jullie het allemaal lekker hebben daar met het zonnetje en de achterlijke 27 graden die het afgelopen zaterdag was (ja, ik hoor zo n en dan nog wel eens wat haha). Momenteel ben ik in Canberra, tot nu toe de meest saaie en niets zeggende stad waar ik ben geweest. Voordat ik weg ging bleek ik familie (wel heel verre familie hoor..) te hebben in de hoofdstad van Australie. Dus na een aantal mailtjes heen en weer te hebben gestuurd kon ik een weekje bij hun verblijven begin Mei. Nou dan vind ik het zelfs in een saaie stad prima uit te houden!

Voordat ik hier heenkwam ben ik 2.5 week nog bij mijn ´nieuwe Australische familie´ gebleven. Ze hadden me wel van tevoren gezegd dat er weinig te doen was maar dat er zo weinig te doen zou zijn had ik nou ook weer niet verwacht. Het enige wat ik dus in 2.5 week aan werk heb gedaan was onkruid wieden, ´s Avonds koken en de ramen lappen. Dat nieuwe katje wat ze hadden aangeschaft mocht ik dus ook 2.5 week gaan opvoeden. Voor de mensen die mij redelijk kennen ben ik absoluut geen kattenmens, laat staan van kleine irritante katjes met scherpe nageltjes en tandjes. En dan wordt zo´n klein mormel in je handen geduwd en is tante Lisa bezig met het opvoeden van een kitten. Na 2.5 week heb ik best veel aan hem geleerd! Normaal omgaan met de honden en binnen niet overal tegenaan zeiken was me dan uiteindelijk wel gelukt hem dat bij te leren :)
Ben tijdens de 2.5 week ook best vaak mee geweest naar de lokale aangelegenheden van de familie. Elke week op maandag eten we roast lamb met geroosterde groenten en gebakken aardappelen. Elke week komt dus ook de hele familie inclusief aanhang eten en sommige blijven zelfs slapen. De eerste zaterdag ben ik zelfs met de oudste dochter (44 jaar) mee geweest naar een club in een suburb van Melbourne met 2 andere vrouwen van in de 40. Moet zeggen dat dat een hele ervaring was aangezien we naar een 28+ club gingen maar ik heb nog nooit zo gelachen. Een paar overjarige tieners die zich gedragen als meisjes van 16 en sommige die er zelfs ook zo uit zien. Mannen van 40 die mij achterna zaten en vol verbazing me aankeken toen ik vertelde dat ik uit Nederland kwam. Volgens mij was ik de eerste en laatste Nederlander die naar die club ging! Ben nog een aantal keer meegeweest naar de lokale Ierse pub waar ik na een week al deel uitmaakte van de lokale gemeenschap en iedereen kende me al bij naam, waar ik vandaan kwam, wat ik deed en wat mijn toekomstplannen waren. Ergens wel gek maar O zo leuk! En natuurlijk iedereen nog een fijne Koninginnedag! Hoop dat iedereen het gezellig heeft gehad. Ik heb het gevierd met een bak popcorn en een film. Heerlijk op zn Nederlands al zeg ik het zelf! Net zoals de bruiloft van Will en Kate gevolgd op tv. Wat een historisch moment..
Me mond viel helemaal open toen ik een berichtje kreeg van mijn familie in Canberra dat hun zoon in hetzelfde dorpje woont waar ik aan het wwoofen was! Uit zo'n groot wwoofboek en ik kies Yarra Junction en dat blijkt hij daar ook nog te wonen ook! Dus op een maandag met zijn vrouw een kopje koffie wezen drinken in de lokale restaurant. Heel grappig om gewoon verre familie te zien maar wel toch ergens wat herkenningspunten!
TOen was het na 2.5 week dus tijd om afscheid te nemen. Op 4 Mei stapte ik op de trein terug naar het centrum. Vanuit Southern Cross Station Melbourne (daar ben ik onderhand ook al tig keer geweest! Ik blijf er maar weer terugkomen of passeren haha). sMiddags dan eindelijk ingecheckt in het meest vage en ranzigste hostel waar ik ooit gezeten heb. Het leek net een gevangenis. Een hele kleine kamer waar ze kosten wat het kost 4 stapelbedden hebben ingepropt van kwaliteit NUL, geweldige plek zo boven de bar die tot 3 uur snachts open is. Voor nachtrust moet je niet naar dit hostel gaan. Vrienden die ik heb leren kennen in Adelaide zaten niet veel verder dan mij in een beter hostel dus elke avond ben ik daarnaar toe gegaan, drankjes gedaan, gekletst, gepoold en op naar me eigen hostel voor de enige nachtrust. Overdag heb ik mn tijd besteed aan het bezoeken van St Kilda. Een strand, half uurtje met de trein vanuit Melbourne. Verwacht hier niet te veel van hoor, het is hier n herfst en niet heel warm meer. Dus ik lag niet in bikini maar liep in 2 truien te klauwbekken op het strand. WEL heb ik dan EINDELIJK me eerste penguins gespot! 5 weliswaar, maar wat zijn dat schattige beestjes Kan ik dat ook weer van me lijstje afstrepen. De andere dag ben ik met Franzi, Duits meisje, naar de Queen Victoria Market geweest waar we de hele middag hebben gespendeerd. En heb daar zelfs mijn Didgeridoo aangeschaft!! Dus na een avond met Annemiek en Femke (ontmoet in Nieuw Zeeland op de bus) EN tijdens de wedstrijd tussen de All Blacks (Nieuw Zeeland) en de Kangaroos (Australie), rugbywedstrijd, wat de All Blacks begonnen met LIVE de Haka te doen. Kippenvel moment! Supergaaf om dat op tv te zien tijdens een superbelangrijke rugbywedstrijd! Ik ben de volgende ochtend op de bus gestapt (liep ik dan met me Didge, muts op, 2 truien en 2 tassen aan op naar het station). Na een 10 urige vreselijke saaie busrit zonder een film of wat dan ook kwam ik aan op het station in Canberra. We reden hier al binnen en vond alles er zo netjes uitzien in tegenstelling tot Melbourne of Sydney!

Ik zou dus worden opgehaald door me familie. Beetje teveel gedoe om uit te leggen waar de connectie ligt maar het is in ieder geval verre familie. Maar familie is familie natuurlijk! En daar zit ik dus nu alweer 3 dagen. Ik voel me als een kleine prinses! Hoef helemaal niets uit te voeren. Ze eten alleen de beste en gezondste dingen die er te verkrijgen zijn. En ik word overal mee naartoe genomen, ze laten me van alles zien van Canberra en de week dat ik hier verblijf staat al goed volgepland met allerlei dingen die er te doen zijn (en ik dacht even rust te hebben..haha).
Het is hier dan ook nog eens KOUD. Niet zo'n beetje ook. Tegen de 6 graden overdag dus moet alles weer aan om het ook maar een beetje warm te krijgen. Word tijd voor zomer al zeg ik het zelf!

Aanstaande zaterdag, 14 Mei, vertrek ik savonds weer met de bus naar Sydney waar ik word opgehaald door Jen, oud collegaatje van het schip! Waar ik mijn laatste 12 daagjes in Bondi Beach zal verblijven in haar appartement. Heb nog een aantal dingen wat ik wil zien en wil doen! Het schijnt walvisseizoen te zijn dus misschien dat er nog een klein roadtripje aan zit te komen om wat walvissen te gaan spotten!

Dit is het even voor nu. Het is bijna zo ver voor mijn laatste blog uit Australie en dan is het op naar Fiji en naar huis. Weet nou niet of ik er naaruit moet kijken of niet. Het is en blijft een gek idee dat ik over minder dan een maand weer in me eigen bed lig te knorren. Kan me er echt nog helemaal niets bij voorstellen!

Eerst nog maar eens genieten hier :)!

Dikke kus van mij xx

Reacties

Reacties

Romanca

Mooi verhaal! En wat grappig dat je daar familie hebt zitten! Geniet er nog van! En tot snel in Nederland ;)
Kus

Melissa

Bondi Bondi Bondi!! Dat kijk ik altijd op tv! Maak even foto's van de lifeguards wil je? :P:P. Stiekem hilarisch dat het bij jou koud is en bij ons warm weer. Alhoewel de lucht onheilspellend donker is op dit moment. Dus die kinderen zijn hier ook niet te houden.. Ze reageren altijd op het weer echt vaag. Tot snel meis!

Rachel

Haha hier is het lekker warmer! Geniet van je heerlijke tijd daar, voor je het weet zit je weer met ons op gescheept ;)
Dikke kus xx

Lizzy

Leuk om weer een verhaaltje van je te lezen meid! Snap wat je bedoeld met de kou.. tis hier ook niet bepaald warm in Port Macquarie, maar gelukkig wel warmer dan 6 graden hihi... Veel plezier op Bondi!!! :D en have fun het laatste maandje. XXX

Robert

Hey Aussie,
Het moet vast een raar idee zijn om toch een beetje te gaan aftellen. Maar ja aan de andere kant des te meer reden om er nog even volop van te genieten, Fidji wordt vast ook echt te gek. Hier is alles OK. Lekker voorjaar met een lekkere temperatuur. Afgelopen weekend lekker naar het strand geweest, OK geen BONDI, maar CALLIE. Er waren demonstraties van de KNRM. Lieten ze zien hoe ze iemand met de heli uit het water takelen, wel spectaculair zo vlak voor je neus. Die heli maakt een enorme herrie, onbegrijpelijk dat die Osame ze niet heeft horen aankomen.

Anyway tot snel, nu echt!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!