Lisa goes Down Under!

The Real Outback

26 Maart uit de tienerjaren!
En het begin van mijn Rock Tour door de Outback van Australie! Iets wat ik al sinds lange tijd in me hoofd had en wat het extra speciaal maakt is dat ik dit mag meemaken tijdens mijn verjaardag. sMorgens vroeg om half 5 ging de wekker, moet zeggen dat ik dat niet heel erg meer gewend was aangezien ik eindelijk in een echt bed sliep! Om 6 uur zaten we met zn allen in de bus, nog een beetje ongemakkelijk omdat het en vroeg was, en we de gids en elkaar nog niet zo goed kende. Het was vooral veel in de auto zitten want alles lag niet bepaald dicht bij elkaar. In de tussentijd mocht iedereen naar voren komen en zich voorstellen. Toen ik eenmaal aan de beurt was en zei dat het me verjaardag was wilde eigenlijk niemand me in eerste instantie geloven.. maar uiteindelijk zong toch de hele bus uit volle borst Happy Birthday en dat maakte mijn verjaardag alweer stukke beter! Eerste stop van de Tour was een 3 uur durende wandeling door Kings Canyon. Bij de gedachte aan de Outback denk je al snel aan rood zand overal.. Vergeet het maar. Dit jaar, door de vele regenval, was de hele Outback groen! Je kunt wel nagaan dat iedereen hier nogal versteld van stond! In de Kings Canyon werden we eerst bang gemaakt door de gids want we zouden de ´Heartattack Hill´ moeten beklimmen. Niemand wist hoe lang het was, hoe zwaar of hoe heet het zou worden. De angst was van iedereen af te lezen. Eenmaal bovenop de berg viel het reuze mee! Tuurlijk het waren veel treden en een steile berg maar het duurde nog geen 10 minuten of je was al boven dus dat was goed te doen! De rest van de wandeling ging over rode rotsen met prachtige uitzichten. Na 3 uur lopen reden we terug via Kings Creek Station (waar de mooie cowboys zouden zitten..en welgeteld 1 hebben we er gezien, was dus een beetje een tegenvaller voor de vrouwen onder ons, 15 vrouwen op 1 goeduitziende cowboy..) naar onze eerste overnachtingsplek! En jawel, midden in de bush bush, in een swag (verdikte slaapzak waarmee je op de grond buiten ligt, en nee het is geen tent, alles kan erin kruipen, daar moet je dus maar niet bij nadenken..) onder de prachtige sterrenhemel. Allereerst moest ons avondeten gekookt worden met als verrassing voor mij een speciale verjaardagscake! Bier met bloem en groene kleurstof, klinkt als een gore combinatie maar het was goed te doen! Na een biertje me swag uitgerolt en naar de sterrenhemel liggen staren. Zoveel sterren in de Outback, ongelooflijk, een geweldig romantisch gezicht.
Volgende dag na een heerlijke nacht onder de sterren (voordat ik in slaap viel, staat er een koe luid te moeien nog geen meter van mij vandaan!) weer in de bus op naar Uluru! Waar we eerst stopten bij een Cultureel Centrum voor wat souveniertjes ed waarna wij een Mala wandeling gingen doen. Kleine wandeling met veel informatie over de aboriginals. Het enige nadeel van de Outback zijn wel de vliegen, wat een vreselijk irritant iets is dat. Ze doen verder niets maar ze vinden het heerlijk om gewoon op je te gaan zitten en wat je ook doet, ze gaan er niet meer vanaf.. En dat de hele dag door, met wat je ook doet. Moet zeggen dat dat redelijk frustrerend is en dat dat ook totaal niet went! Je wuift de hele tijd voor je gezicht langs met als gevolg, een lamme hand en energieloos...
Tegen 5 uur richting de Sunsetplaats gegaan, waar je Ayers Rock vanaf een geweldig punt kon aanschouwen tijdens de zonsondergang. Wij hadden gelukkig een tafel maar de rest van 20 touringcarren niet. Zij hadden weliswaar champagne maar geen tafel om aan te eten!! Prachtige zonsondergang, Ayers Rock verkleurd met de minuut. En dat samen met een biertje, gezelligheid, gekke fotos en lekker eten was dit een geslaagde avond! Natuurlijk weer in de swag kruipen en lekker slapen. Had nu al wel meer aangedaan qua kleren want de avond ervoor bevroor ik zowat maar deze nacht was niet beter, nog steeds echt steenkoud! We begonnen de dag om 4 uur, alles opruimen en op naar de zonsopgang! Zelfde plek, minder toeristen, prachtig uitzicht en steenkoud..! Na de zonsopgang wat overigens weer supermooi was, paarse lucht en de zon die razendsnel opkwam hebben we ontbeten en fotos gemaakt. We zijn daarna om Ayers Rock heen gaan lopen wat niet langer duurde dan 2 uurtjes. Op de terugweg mensen afgezet bij het vliegveld, ze hebben daar inderdaad zelfs een vliegveld! En gestopt uiteindelijk bij een klein riviertje die normaal gesproken droog ligt maar nu met een goeie stroming er lekker bij lag. Je stond er maar met je enkels in maar als je er in ging drijven dreef je zo weg! Ging allejezus snel. Maar was erg lachwekkend, iedereen had een enorme lol. Uiteindelijk gingen we nog proberen een dieper gedeelte op te zoeken maar helaas, al het water bleef meters ver alleen maar tot je enkels. Was dan ook een mooie afsluiter van een prachtige tour!
De laatste stop voor Alice Springs was kameelrijden. Wie had dat gedacht dat ik dat ooit nog eens zou doen.. We gingen racen met kamelen. Het duurde helemaal niet lang maar ik heb nog nooit zo gelachen! Geweldig toen die kameel ging rennen, ik zat er samen met een Iers meisje op die al helemaal niet meer bij kwam van het lachen maar uiteindelijk was onze kameel trotse winnaar als snelste kameel van de dag!
Terug in Alice Springs met de halve groep afgesproken (andere helft was al uitgestapt) in de kroeg waar we een legendarische avond hebben gehad! Zelf muziek gemaakt met de zanger, gedanst en gek gedaan. Topavond en een avond om niet meer snel te vergeten.
Ochtend daarna zou ik eigenlijk worden opgehaald om met een Duits meisje en haar auto naar Adelaide te rijden. Maar toen ging haar auto stuk.. Toen maar besloten om met een soort van Tour mee te gaan langs Coober Pedy naar Adelaide die de volgende ochtend om 6 uur vertrok. Die tijden hangen langzamerhand wel me keel uit, vroege opstaan van de afgelopen 2 weken begint me nu een beetje tegen te staan.. Lange tijd in de bus gezeten de volgende dag en uitgestapt bij Coober Pedy waar we een rondleiding kregen onder de grond. Stelde weinig voor vond ik zelf, vond het maar een creepy dorpje, het was er zo uitgestorven. Wij dachten ook dat we onder de grond zouden slapen.. maar toen we uit de bus stapten konden we zo de deur van het hostel zien en dat was nou niet bepaald onder de grond! Pizza wezen eten met zn allen en terug gegaan, kregen we toch de deur niet open van ons hostel! Muggen OVERAL, ze vielen je benen en armen gewoon aan als je stond te klooien om de deur open te krijgen. Binnen 5 sec. zat ik helemaal onder! Na een half uur proberen eindelijk de deur open gekregen en gaan slapen. Volgende ochtend, jawel.. 4 uur wakker worden. De rest van de dag in de bus gezeten naar Adelaide waar we savonds om 6 uur aankwamen. Tussendoor nog wel gestopt bij een meer van zout waarop je kon lopen, was wel tof! :)

En nu ben ik dus in Adelaide! Sightseeing Adelaide had ik in 2 dagen al gezien. Klein, schattig stadje en er is niet zo heel veel te doen. Ben naar Glenelg Beach geweest, deed me heel erg denken aan Europa, knus met terrasjes en strak blauwe lucht. Heerlijk een middag op het strand gelegen nog even bijkleuren! Voor de rest naar een Art Galery geweest en een chocolade museumpje. Zit ook in een prachtig hostel waar ik sinds vandaag ben begonnen met werken. Krijg er redelijk voor betaald en dat is natuurlijk altijd mooi meegenomen! Volgende week vertrek ik naar Melbourne waar ik eerst een week op een Kangaroo Opvangcentrum ga wwoofen en daarna met Pasen bij een gezin intrek voor ongeveer 2 weekjes. Begin Mei via Canberra naar Sydney waar ik me laatste 2 weekjes bij vrienden door zal brengen! Zo ongeveer me plan, kan natuurlijk altijd veranderen.. ;)

Hoop dat jullie een lekker weekend hebben gehad want kreeg van iedereen te horen dat het 20 graden zou worden!! Iedereen bedankt voor de verjaardagswensen, verjaardagsmsjes en alle andere dingen ;) Nog even en jullie moeten het weer met mij persoonlijk doen, haha!

Liefs Lisa

Reacties

Reacties

Melissa

Zoals je het beschrijft klinkt de eerste wandeling erg mooi! Ik krijg een heel raar beeld hoe jij de vliegen en muggen te lijf gaat.

Ben je eigenlijk wel eens bij bondi beach geweest? Dat zie je steeds op tv :P

Rachel

Weer allemaal te gekke dingen meegemaakt lees ik:D Ja nog 65 dagen, zag ik net op je blog. Nu gaat het snel! Kan niet wachten :D
Liefs

Rosa

hee, leuk verhaal weer. Afzien in die wildernis he? maarja dat hoort erbij he, nu ff lekker uitrusten, bijkomen, geld verdienen en bruinworden. Werkse, en geniet je laatste twee maanden!
xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!