Lisa goes Down Under!

van Koala knuffelen tot Cape trib

Hi there!

Begint al goed in het Engels he,haha.
Momenteel zitten Moniek (ander Nederlands meisje) en ik in Port Douglas in Dougies hostel (voor diegene die het leuk vinden om te weten ;)). We zijn dinsdagochtend met 7 andere Nederlanders aangekomen in Cairns (na een nachtje onbetaald wachten in ons hostel in Sydney..). Eenmaal in Cairns was het WARM! Een stuk anders dan Sydney. En aangezien ik flink het hoesten heb opgelopen door de regen en te weinig kleren aan in Sydney, was het een hele ommezwaai maar des te minder voor mijn keel. Ik voelde me best beroerd helaas.
Spullen in ons hostel in Cairns gedropt en ik ben samen met wat andere Nederlands een rondje wezen doen door Cairns. Het was er lekker weer dus we waren na een rondje lopen allemaal al goed verkleurd (leuke informatie he!! XD).
In Cairns hebben we niet veel gedaan. Alleen maar een beetje uitgerust. En aangezien ik toch aan het hoesten was, lag ik steeds vroeg op bed of lag ik al hoestend lekker op het strand. Trouwens, Cairns kent geen strand. Ze hebben een zwembad aangebouwd dichtbij 'de zee'. Echt een supermooi gezicht (de foto's komen later! ;)).
Moniek en ik hadden na 2 dagen Cairns wel gezien. Het is net als elke andere stad. Het is hier wel mooi hoor! En iedereen is zo sportief, iedereen loopt hard, sport overal. Ongelooflijk. Kunnen wij nog wat van leren,hihi.
Maargoed. Na die 2 dagen zijn Moniek en ik met een tour meegegaan naar Cape Tribulation. Smorgens vroeg om half 8 in een busje (volgeladen met backpackers) en ik zat mooi naast de buschauffeuse. Dus lekker zitten kletsen (en nog steeds hoesten..:P). Eerste stop was een Zoo. Iedereen zei dat je niet in Australie was geweest als je geen Koala had geknuffeld. Dus bij deze. Wij gingen koalas knuffelen. Zulke lieve beesten!! En zacht, en leuk. Ik zou hem zo mee naar huis willen nemen. Fotootje laten maken voor 16 dollar. Maarja, je hebt het er voor over he haha.
Tweede stop, Daintree River. Daar hebben we lekker gezwommen tussen de bergen. Echt superstoer, heerlijk water, wel koud trouwens! Daarna wat gegeten en gedronken en weer door naar een River Cruise waar ik mijn eerste 4 (!) krokodillen heb gespot. Wat een joekels zeg. We hebben niet de grootste gezien, maar de grootste was ongeveer3 meter. Nou.. ik vind dat best wel pittig. Haha. Daarna werden we naar ons hutje in Cape Tribulation gebracht. We zaten in een hutje in de bush bush. Op onze kamer zaten nog 2 duitse meisjes.Nadat we waren aangekomen zijn we even het strand opgelopen. Echt zo mooi!Een heel lang uitgerekt strand, prachtig omringt door de bush. Savonds vroeg naar bed want er was verder weinigte doen.
Volgende dag om 6 uur opgestaan voor de zondsopgang. Wie bedenkt dat haha, ik lag zo lekker te slapen.. maargoed. Je moet het gezien hebben! Dus na 3 kwartier naar een bewolkte lucht met een klein streepje zon te hebben gekeken zijn we mooi weer ons bedje ingedoken.
Om 10 uur uitgecheckt en eigenlijk de rest van de daggerelaxed (wat is het leven als backpacker toch lastig..)
Smiddags rond 4en werden we opgehaald en werden we samen met een Italiaans meisje, Claudia afgezet in Port Douglas. Daarblijven we nu dus nog 2 nachten. Maandaggaan wesnorkelen in het Great Barrier Reef en danMaandagavond weer terug naar Cairns. Vanuit daar weten we eigenlijk nog niet echt waar we heen gaan! Het is allemaal nogerg wennen met hetreizen (en de backpack..) en hoe je sommige dingen moet doen. Dat maakt het soms wel eens moeilijk. Ook heb ik het idee dat ik hieral maanden zit.. terwijl het eigenlijk nog maar 1.5week is.
We gaan zo even Port Douglas in, drankje doen met het Italiaanse meisje. Port Douglas is trouwens echt een duur stadje.Overal alleen maar jetset en mooi geklede mensen. Komen wij aan in onze adiddas sportbroekjes en shirtjes ;)Haha. Vandaag heerlijk op Four Mile Beach gelegen. Lekker bijgekleurd. Zelfs Australiersnoemde me zelfs voor iemand die hier pas een week is al flink gekleurd.. :D Hihi.Dus ben benieuwd hoe het eruit ziet als ik terug kom ;)! Hahah.

Leuk om alle reacties te lezen en de mailtjes! Ik heb alleen geen tijd om alles te gaan beantwoorden, want zoveel geld heb ik niet!
Ik hoor graag van jullie hoe jullie het daar hebben en wat jullie allemaal meemaken enzo! Ik laat van mij ook gauw weer wat horen! En foto's komen ook snel. Ik moet alleen nog even de gelegenheid hebben om ze op de computer te zetten!

Tot snel!

Liefs

Reacties

Reacties

Julia

Wat klinkt dat allemaal toch weer heerlijk!
Echt, je hoeft niets te missen van hier...
Nouja mij wel natuurlijk(A)
Maar inderdaad, je bent er pas anderhalve week en je hebt nu al zoveel gedaan! Je wilt niet weten wat ik allemaal heb gedaan in anderhalve week...niet veel:P
haha
Ik zal je snel even mailen van alles wat hier gebeurd;) Zoveel is dat niet hoor:P haha

Veeel plezier meisje!

Kusssx

Geert

Het is zo herkenbaar, nog geen 4 weken geleden deed ik precies dezelfde dingen ;-)

Have fun, geniet ervan! X

Lizzy

Wauw wauw wauwwww! Was het maar alvast mei... dan kon ik er ook van genieten! :)
Ohja.. ik heb trouwens m'n motorrijbewijs gehaald (dat wilde je toch nog weten?;)) ennem.. het is hier echt kutweer :P trouwens valt het vandaag wel weer mee (24gr ofzo), maarja.. dan ben ik weer aan het werk!

Wacht vol smart op je volgende reisverhaal :)

xxxx

tenno

LISAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Door jouw verhalen wil ook weer naar australie ! regen in sydney nou dat is mooi balen.... Ik vind het echt super leuk voor and i'm watching you :D

opa robbie

Hi kleindochter,
Super gaaf zeg, vooral de Koala en de Crocks, nu de Wombat nog.....
We hebben Calypso bekeken (ook via streetview) en volgen je langs de kust. Vergeet het zakje zand niet van die mooie stranden he...... (met vindplaats) Past makkelijk in de backpack, toch ? Smeer je wel in met "sunbloc".......
Met ons alles OK, met oma v.Gr. hetzelfde, ze weet waar je zit en doet via ons de groeten.

knuffels van ons, enjoy your trip........
so long mate

karin de Waard

Wat een avonturen beleef je !!hihihi Daar wordt je nog niet echt moe van!!
Hier gebeurt weinig tot niets...
Regen,en nog eens regen.
En ook nog naar de zonsondergang kijken hoor!!!!
das relaxter...

Rachel

Heb je net eindelijk gesproken via msn maar toch moet ik je nog veel vertellen! Hou je taai het komt goed!
Dikke kus (L)

Hayo

Hey Lisa,

Mooi verhaal weer en mooie foto's (van het vorige verhaal :p)!
Ik heb ondertussen al weer een week colleges gehad, klinkt dat van jou toch beter.

rosa

hee lieve lisa!
gave verhalen zeg, ben stikjaloers, nu al;)
colleges zijn nu een week bezig, erg leuk, maar wel lastig en veel lees werk, ben blij dat ik zoveel engels heb gesproken afgelopen jaar!
afscheid nemen was zwaar he? k weet er alles van, maar gelukkig heb je meer dan genoeg afleiding.
liefs en veel plezier
xx

Lieke

Hey lisa!

leuk he, dat koala knuffelen !!

Have fun! xx

Evelyn

Hoi Lisa,

Wij lezen ook je reisverslag met veel plezier!
(en genieten stiekem een beetje mee)
Op naar het volgende lokatie!

Anneke

Klinkt goed! Hoe was het snorkelen in het great barrier reef? Leuk dat we jullie in de supermarkt in Port Douglas tegen kwamen! Wie weet tot zo in Cairns :)

Melissa

Ongelofelijk. ON-GE-LO-FE-LIJK! Mevrouw is koalabeertjes wezen knuffelen. Stikjaloers. Het enige waar ik deze week mee knuffel is me paraplu...

Ik ben zo benieuwd naar al je foto's! Jammer dat je niet iedereen berichtjes terug kan sturen. Heb je alweer een beetje een idee wat je volgende stappen zullen zijn? Eigenlijk had je nog een Lisa fonds moeten opzetten, dan hadden we allemaal wat geld kunnen sturen. Mocht je nog met kangeroe's willen knuffelen.. als dat kan. :P

Dit weekend werd er volop aan mij gevraagd hoe het met je ging. Ik ben dus even je berichten portal. Ik moest nog de groetjes doen van mnr Stoffers, mvr Maas, Joke, Patricia en Margret. Ik was alleen zo slim om je uitgeprinte berichten niet mee te nemen...

Voor de zoveelste keer, en dat meen ik ook nog steeds. Nog ontzeeeettend veel plezier! Pas op je zelf. En neem een koalabeertje mee naar thuis! :D

Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!