Lisa goes Down Under!

Adrenaline junkie!

Hee allemaal!

Ik zit momenteel nog helemaal na te shaken dus ik zeg alvast sorry als ik een woord ergens vergeet of iets niet helemaal logisch overkomt! ;-)
Ik zal even vanaf het begin af aan beginnen. Afgelopen maandag zijn we wezen snorkelen in het Great Barrier Reef. Smorgens vroeg weg met een busje uit Port Douglas en werden we afgezet bij de haven waar we op een boot stapten met 2 gezinnen en 1 stelletje. We hebben de hele dag op het water gezeten. We zijn in totaal 3x gestopt op plekken waar je kon snorkelen. In eerste instantie vonden we het allebei toch wel een beetje eng om midden op de oceaan zomaar het water in te duiken en onder water te gaan kijken. Maar verstand maar gewoon op nul gezet en het water ingedoken. Echt supergaaf wat voor vissen je allemaal ziet! We hebben zelfs een Reefshark gezien. We zijn zelfs bij het gedeelte geweest waar Steve Irwin door een pijlstaartrog was getroffen. Gelukkig zijn wij geen pijlstaartroggen tegen gekomen.
Na een hele dag op het water gezeten te hebben, heb ik nog even gezellig zitten kletsen met de kapitein, die overigens best leuk was! Haha. Savonds werden we opgehaald door een busje die ons weer terug naar Cairns bracht. We hadden geen hostel geboekt dus we volgden maar gewoon een meisje die daar toevallig zat en het er wel naar d'r zin had. Daar kregen we een gratis maaltijd bij The Woolshed, een of andere cafe/kroeg. Dus wij tassen gedropt en gelijk het busje in. Eenmaal daar aangekomen zijn we bij wat mensen gaan zitten en we hebben echt een topavond gehad (lees: in onze strandkleren, natte haren en snorkelgezichtjes).
We hebben tot vrijdagochtend in Cairns gezeten. In de tussentijd hebben we internet afgestruind naar lifts maar helaas hebben we na heel wat telefoontjes niets weten te regelen. Dus moesten we donderdag de knoop doorhakken en hebben we besloten tot Brisbane met de Greyhound bus te gaan. De rest van de avonden hier hebben we in het caf'e doorgebracht en dat was heel goed te doen eerlijk gezegd ;-)! Of gewoon lekker gerelaxed bij het zwembad aan zee hier in Cairns (hoe zwaar kan het leven zijn..:P)
Vrijdagochtend met de bus om 9 uur sochtends naar Mission Beach. Ontmoette wat leuke mensen waarmee we verder gingen en die ook naar hetzelfde hostel gingen als ons. Wij hadden weer geen hostel geboekt dus hobbelde we maar gewoon achter de meute aan want dat zal vast wel goed zijn ;-)
Na onze tassen te hebben uitgepakt zijn we even het zwembad ingedoken om smiddags met een wildlife wandeling mee te gaan (gratis!). We hebben joekels van een spinnen gezien die ik liever niet meer tegen kom! Ook hebben we kangeroes gespot en een cassowary, iedereen heeft het over deze beesten. Overal staan hier borden dat je uit moet kijken dat je ze niet omver rijdt. Ze zijn dus schijnbaar best speciaal.. en wij hebben er 1 gezien! Echt top.
Ook hebben we een mier gelikt. Het klinkt heel vreemd, maar het was best grappig. Hij was heel zuur en het scheen te kunnen dus why not!
Savonds hebben we hier lekker gekletst met wat mensen. En aangezien dit een adrenaline spot is om te gaan skydiven of te gaan raften probeerden ook wat jongens ons over te halen om het hier te doen, want het is zo gaaf om op het strand te landen.. Eerst twijfelde ik nog wel, want het is best veel geld en het gaat allemaal best hard. Maar aan de andere kant, het is a once in a lifetime oppurtunity! Dus we hebben geboekt. Jawel, jullie lezen het goed. Ik ga uit een vliegtuig springen voor de lol!
Vandaag was het dan zover.. ik ga skydiven. Mijn hemel, ik heb rot geslapen vannacht en me wel tig keer afgevraagd waarom ik dit nou ging doen. De bedoeling was dat we om 10:30 uur werden opgehaald maar het was niet zulk mooi weer helaas. Dus moesten we wachten tot 12 uur voordat we opgehaald werden. Een en ander ingevuld, harnes aan, mijn buddy ontmoet (en de cameraman die de foto's neemt) en in de bus op naar het vliegtuigje. Mijn hemel. We gingen achterstevoren in het vliegtuig opstijgen, deur was gewoon open.. En dan ineens, na 20 minuten zit je op 14.000 ft en gaat het deurtje open. Ik was als 3e (van de 6) dus kon evenkijken hoe het allemaal ging. Maar echt nadenken had ik geen tijd voor! Voor ik het wist hing ik op het randje van het vliegtuig en voor ik het wistlieten we ons vallen uit het vliegtuig. MIJN GOD! Dat was zoooo gaaf en zoooo raar!In het begin kon ik echt geen adem halen of nadenken wat ik nou aan het doen was. Dat kwampas wat later. We hadden een 60sec. vrije val. Dus dat is best lang! Voor ik het wist stond ik weer op de grond. Maar het was wel ontzettend gaaf..!! Ik zou het denk ik niet nog een keer doen, maar ik heb het wel gedaan and i'm proud of it!!!

Ik ga nu eventjes de foto's op de computer zetten en hopend at het lukt in 13 minuten ;)
Ik ben overigens nu in Mission Beach en waarschijnlijk gaan we morgen of overmorgen naar Townsville(magnetic island)want daar is vrijdagavond Full Moon Party en dat schijnt heel leuk te zijn .Dus wie weet!

Hele dikke knuffel uit Oz!

Lisa

Reacties

Reacties

Evelyn

Gaaf zeg, geweldig!
Dat kunnen ze je niet meer af pakken.
Leuke foto's
gr.Evelyn

Rachel

Wauw super gaaf!
dare devil!
Liefss

opa robbie

Wish I was there.....
Great story mate, what an experience you had, flying in the sky........ We've seen Scotty's on streetview, cool place I think. How was Greyhound? hope you enjoyed it.
Nice pictures too. Take care Lisa, till soon.

opa en oma
xxx

Anouk

Heej Lisa!

Wat ontzettend gaaf dat je bent wezen skydiven! Ik zou het nooit durven denk ik:P volgens mij heb jij het wel naar je zin daar;)
Heel veel plezier verder en geniet er van:D

xxx

Lizzy

Waaaaaaaaaaauw!!!!
Sky diven, ik had nooit gedacht dat uitgerekend JIJ dat zou doen ;) en die moet je opvatten als een compliment :D echt super vet dat je dat gedaan hebt joh!
En die mier likken... hoe kom je erop.... :D
en dat snorkelen was zeker heel gaaf? Ik wil daar graag gaan duiken... maar het lijkt me inderdaad wel eng :P snap je gevoel (had ik ook in Egypte!)

Kijk alweer uit naar je volgende verhaal! Ben je wel weer helemaal opgeknapt? Geen verkoudheid enzo meer?
Ga zo ff je foto's bekijken!

Trouwens, nog leuke jongens gespot waar je wat mee gaat drinken ofzo? (A) en met wie ben je nu aan het reizen? Met Johanna? Sorry.. lekker veel vragen :)

Liefss! xx

simon post

Hoi geweldig al deze dingen onderwater en vallen uit een vliegtuig ik heb dit ook gedaan toen ik dit las van jou dacht meteen aan al de vissen die ik gezien had, en ook even die ademnood tijdens het vliegen of is het vallen of duiken,ik vondt het super leuk wand mijn beleider was echt een hele mooie blonde vrouw (super) de pups zijn wel leuk he alleen wel veel mannen publiek.super alles.

simon post

Mijn Australie
De eindeloze uitgestrektheid en onopvallende,ingehouden schoonheid van dit oeroude land;de immense,dramatische ruimte onder een diepblauwe lucht; de kleurloze bergruggen die rimpels vormen in de brandendhet woestijn.Dit is het Austalie dat ik op proef stelde,en dat mijn krachten beroofde en dikwijls versloeg, het Australie waar de Aboriginals veilig en meteen onverstoord vertrouwen langs hun droompaden voorttrekken.Het landschap vervulde als reiziger met verrukking en ontzag. Het is aanwezig in de laconieke ruimdenkendheid van mij,een van de sportminnende massa en in de weidsheid van de onwerkelijk goudgele stranden. Het is het Australie waar in de dorpen nog steeds de ietwat norse, nasale klanken te horen zijn van het meest ironische accent van de wereld, gesprokendoor de meest uitgestreken grapjassen.Dit Australieis gedeeltelijk mischien een land van de verbeelding, maar niettemin werkelijk genoeg om steeds opnieuw te ondekken-en om altijd naar terug te keren. Ik ben ontzettend jaloers lieve Lisa geniet met volle tuigen -xx- je oude buurman/en Nel natuurlijk.
oja je kan mijn naam ook zo schrijfen Cimon, welk bier merk drink je ,,CASTLEMAINE,, XXXX, THE AUSTRALIAN CLASSIC, of Fosters,of HAHN bier.

Tenno

na lisa, je he echt weer een top verhaal neergezet ! Ben wel een beetje jaloers op je hoor ! leuke verhaal maar weer !!! nouuu zie je snel weer volgens mij heb het ook geen nut om je te krabbellen toch ;) Naja ik wacht weer met spanning op je nieuwe verhaal ! Kus !!

Dad

Howdie dear,
Ik ben me dood geschrokken, 2 dagen geleden nog toen we telefonisch contact hadden nog gevraagd of je zou gaan bungy jumpen, neen hoor absoluut niet. Nee uit een vliegtuig springen, jaja what's the difference, maar was zeker gaaf he? Ik heb altijd al gedacht dat je talenten op hoog niveau had. Volgende keer als je weer zo iets van plan bent, niet waarschuwen want ouders vinden alles eng. Lots of fun enjoy and many kisses from your mum and dad.

Nel en Andre

Hoi Lisa,
Ik heb met verwondering jouw verhaal gelezen, wat ben jij een stoere zeg! wow. Een paar dingen herken ik van ons Australisch avontuur, het snorkelen, niet ik maar Andre heeft dat ook gedaan en wat is het mooi he. Ook een onderwaterboot is geweldig, ja het is echt een fantastish land. We zijn een beetje jaloers (op een leuke manier hoor) op jou. Je haalt er tot nu toe alles uit wat erin zit, geweldig, ga zo door. Ik blijf je verhalen lezen. Groetjes uit een druilerig Holland, Nel en Andre.

Romanca

Omg! Wat stoer! Ik ga snel die foto's bekijken hoor!
Vind het echt knap! Ben blij dat je het daar naar je zin hebt! :D
Liefss Xx

buurman nr 58

Lisa wij volgen je reis nu ook!
We hoorden van deze website via je vader.
Je hebt al aardig wat meegemaakt! Leuke en spannende verhalen. Je schrijft sappig!
Heel veel plezier verder en geniet ervan!!
Buurman (die met die baard) en buurvrouw van Kerketuin 58

Lisanne

Hee Lisa,
Ik blijf je volgen! Mega leuk zeg!
Ik ben weer terug in Wognum, klaar voor de hotelschool!
Have fun!
xxx

anita

jee lisa wat een verhaal weer, geweldig!!!!! kijk alweer uit naar je volgende verhaal, je schrijft erg leuk en boeiend. groetjes anita

helma van putten

Hoi Lisa ik kreeg deze site door van je moeder.
Nou je hebt geen tijd om heimwee te krijgen.
Wat maak je allemaal mee zeg.
Heb je wel tijd om hier allemaal bij stil te staan.
Wat een ervaringen.
Geniet ervan
Groetjes Helma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!