Lisa goes Down Under!

Van Mission Beach tot Airlie

Hee allemaal!

En toen was er alweer een week voorbij sinds mijn laatste verhaal. Het gaat allemaal zo snel! Ongelooflijk. Momenteel zitten Moniek en ik in Airlie Beach sinds vanmiddag. Maar ik zal even bij het begin beginnen!
Vorige week zaterdag natuurlijk de skydive gedaan in Mission Beach. We zaten daar echt in een superleuk hostel (dus als je je ooit eens bedenkt om naar Mission Beach te gaan, ga naar Scotty's!). We zijn daar uiteindelijk tot maandagochtend gebleven. We hebben daar 3 hele leuke avonden gehad met kaartspelletjes e.d. leuke mensen ontmoet. Echt, in een woord.. top. Sindsdien lopen we alle hostels die we daarna zijn tegen gekomen te vergelijken met Scotty's! Maandagochtend zijn we met de bus naar Townsville gegaan waar we laat in de middag aankwamen. We hadden geen hostel geboekt dus we stonden daar met nog wat anderen wat mensen te bellen in de hoop dat er nog ergens plek. Gelukkig konden we nog ergens terecht. Helaas was dit een regelrechte ramp. Alleen maar dronken mannen die maar op 1 ding uit waren.. en wat wij niet wilden haha. Savonds gingen we hostels bellen voor op Magnetic Island en daar kregen we een geweldige deal. 4 nachten voor een prima prijs. De volgende ochtend een wandeling gemaakt (om 6 uur sochtends!) maar het was wel de moeite waard.
Dus wij dinsdagochtend op de ferry en op naar Magnetic Island. Helaas daar weer niet heel veel geluk met het hostel maar alles was beter dan ghostcity Townsville. Het was heel stil de eerste twee avonden dat we er waren dus hebben niet heel veel meegemaakt in de avonden. Overdag hebben we wel met zn 4en (2 Engelse meisjes en wij) een klein barbie autootje gehuurd! Echt superleuk. Daarmee hebben we even het eiland overgecrosst. Echt grappig, het autootje had net genoeg vermogen om de bergen aan te kunnen. Dus telkens was het maar hopen dat hij het hield (al helemaal als er een joekel van een bus vlak achter je rijd!).
Laatste 2 avonden was het een stuk gezelliger. Samen met wat franse jongens hebben we leuke avonden gehad. Gisteravond (vrijdagavond) was er hier Full Moon Party op Magnetic Island. Iedereen had het er over en wij hadden kaartjes! Het hele eiland ging er zowat heen dus wij waren onwijs benieuwd of het leuk was. Een van de franse jongens is chefkok en kon dus koken! Hell yeah. Wij hadden sinds tijden geen goed diner meer gehad dus hij ging voor ons koken, echt superleuk. En het was zo goed! Niet bijzonder.. maar het was o zo lekker. Echt heerlijk genoten haha. Daarna de hele nacht eigenlijk gefeest e.d.
Volgende morgen helaas om 11 uur uitchecken. Snel de ferry gepakt en gelijk met onze 2 franse vrienden de bus gepakt naar Airlie Beach. Daar zijn we dus sinds vanmiddag en het is hier 1 lange straat en daar is alles. Het is ook een uitgaansoord, helaas. Net als ons hostel. Wat een verschrikking, haha. We hebben wel genoeg gefeest gisteravond en wilden eigenlijk even wat rust maar het is hier nu zaterdagavond en er is schijnbaar een rugby wedstrijd waar de hele stad naar kijkt. Allemaal dronken mensen, jong, oud, jongen, meisje. Maakt niet uit! Haha. We moeten hier trouwens blijven tot volgende week maandag want dan gaat onze boot naar Whitsundays. Alles was volgeboekt tot de 4e Oktober dus we zitten hier vast tot dan. Ongelooflijk want hier is dus geen moer te beleven! Hah. Dus we gaan even kijken hoe we dat verder gaan doen!
Maar met mij is alles prima! Ben er bijna een maand en de tijd gaat supersnel. Het is gezellig, ontmoeten leuke mensen, doen leuke dingen. Alhoewel ik wel binnenkort moet gaan werken, daar heb ik ook wel zin in! Weer eens wat anders ;-)
Lieve allemaal! Ik ontvang ook heel wat mailtjes van iedereen en sorry dat ik ze niet snel beantwoord maar internet kost hier een godsvermogen en dan is er zoveel wat ik nog moet afhandelen! Maar ik lees alles en vind het superleuk om allemaal te lezen hoe het met jullie gaat!! Dus ga vooral door met mailen e.d.! :D

Heel veel liefs en take care!