Lisa goes Down Under!

Sailing the Whitsundays and more

Lieve allemaal!

Ondertussen zijn we alweer een week (of zelfs langer!) verder. Het was deze week zo hectisch dat ik zelfs in mijn eigen dagboek nogal achterloop (lees: 1.5 week)..
Het laatste wat jullie van mij hebben vernomen was dat ik in Airlie Beach zat in een vreselijk party hostel. Daar waren we gelukkig na dag 1 alweer weg. We moesten rond 10 uur uitchecken en we zijn tot in de middag op zoek geweest naar een ander hostel. Uiteindelijk zijn we voor 2 nachten beland in Beaches, de buren van ons party hostel Magnums, haha. Gelukkig hebben we daar wel 2 dagen goed kunnen slapen.
In die 2 dagen zijn we ook druk opzoek gegaan naar werk, aangezien we hier toch tot 4 Oktober eigenlijk vast zaten. Helaas de eerste dag zonder succes. We hadden wel een baan gevonden als vrijwilliger op een Whitsunday boot,
maar dat was maar voor 1 persoon en dat wilden we niet. Volgende dag hadden we iets meer succes. We werden doorverwezen naar Backpackers by the Bay waar we uiteindelijk werk vonden achter de bar in dat hostel. Het werk was totaal niet
interessant en niet moeilijk. We begonnen elke dag om 17.30 om op te starten, elke dag om half 7 was er Triviant en om half 8 ging de film aan (groot scherm boven het zwembad, echt superstoer!) en onze werkdag eindigde als de film
afgelopen was. Dus zoals jullie zien hadden wij het heel zwaar, haha. Helaas hadden we elke dag regen dus was er in deze ene straat van Airlie Beach weinig te beleven. Wel natuurlijk weer superleuke mensen ontmoet. Zelfs een beetje
zweeds geleerd (hele geinige taal:)).
En toen was het eindelijk zover! 4 Oktober, the Whitsundays. We werden om half 9 verwacht in de haven waar we onze medereizigers voor het eerst zagen. Natuurlijk is het in het begin even wennen aan de mensen om je heen, maar we hadden gelijk al contact met 2 duitse meisjes en 2 engelse jongens. In de 3 dagen 24 uur op elkaars lip zitten schept ook wel een band dus aan het eind van de 3 dagen hadden we een superleuke groep met mensen. Iedereen kon het goed met elkaar vinden. We
hadden een jongensgroep (zo'n 18 jongens en 6 meisjes) dus gelukkig was het niet zo'n kwebbelgroep haha.
In de 3 dagen op zee hebben we veel gezien en gedaan. Eerste dag gelijk een stuk gezeild (want de boot waar wij opzaten, De Apollo, was een echte race zeilboot die ook wel eens prijzen had gewonnen, dus dat werd zeilen!). Wij hadden
godzijdank prachtig weer want de dagen ervoor was het zo winderig dat iedereen (dat scheen zo te zijn) kotstend over de reling hing. Uiteindelijk heb ik ook even de zeilen gehesen, wat wel gaaf was! We hebben een heel stuk gevaren
voordat we bij onze eerste snorkel/duikplek kwamen. Een supermooie plek. Vanwege de kwallen moesten we wel onze stingersuits aan (die dingen trekken vaccuum en zit tot en met je enkels en polsen). Je kunt dus wel begrijpen dat het
een heel gedoe was die dingen aan te krijgen.. haha.
Het eten op de boot was goed! In de 5 weken dat ik nu weg ben eten we de goedkoopst mogelijke dingen dus het was heerlijk om nu gewoon te kunnen kiezen tussen rijst en pasta, groenten en vlees. Heb in die 3 dagen zo heerlijk gegeten!
De sterren zijn hier overigens zo mooi. Savonds als je op het dek ligt en je kijkt naar de zwarte lucht zie je alleen maar sterren, echt een prachtig gezicht.
Tweede dag op de boot zijn we naar het mooiste strand geweest die ik ooit heb gezien, Whitehaven Beach op de Whitsunday Island. Zee is blauw, zand is zo wit en de zon scheen. Mooier kun je het haast niet krijgen. Het zand voelde alsof je op watjes liep zo zacht, ongelooflijk. Dus je kunt je wel voorstellen hoe erg wij hiervan genoten!
En toen was het alweer de laatste dag van onze trip. Weer snorkelen (inclusief stingersuit!) en de heerlijke lunch nuttigen. Alleen toen de boot net besloten had terug te gaan varen naar Airlie Beach kwam de crew erachter dat er water in de boot liep. Dus iedereen reddingsvesten aan en we moesten naar de achterkant van het schip(je). Daar zat iedereen gewoon lekker te kletsten terwijl de crew hysterisch rondliep. Uiteindelijk moesten we alles achterlaten (geld, paspoort ed) en overstappen op een andere boot die ons vervolgens terugbracht naar de kust. Eenmaal weer aan wal kregen we 1 gratis nacht accomodatie in jawel.. ons party hostel Magnums! En een gratis kan bier om 'de stress' van die middag goed te maken. Savonds een afterparty gehad met de hele boot en crew dus dat was wel supergezellig.
Op die boot hadden we 2 duitse meiden ontmoet waar we het goed mee konden vinden. Zij hadden een campervan en vonden het wel een goed idee dat we naar Town of 1770 reden met zn 4en. Eigenlijk hebben we een Greyhound ticket geboekt tot en met Brisbane maar dit was ook wel eens leuk voor de verandering! Dus donderdagochtend vroeg op en we hebben de hele dag in de auto gezeten. Pas om 7 uur savonds kwamen we aan in Agnes Water waar we verwelkomd werden door een nogal stoned lijkende manager, maar hij was wel heel aardig en grappig. Het enige wat iedereen wilde was slapen tot iemand met het geweldige idee kwam om de volgende dag om half 10 op een surfboard te gaan staan. Ach.. waarom ook niet! Volgende dag om half 10 werden we opgehaald en naar het strand gebracht. Daar werd uitgelegd over de stroming en hoe je op het surfboard moet staan en omhoog moet komen. Geloof me, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. We hebben volgens mij 2.5 uur in het water gelegen en ik heb welgeteld 2keer op mijn board gestaan voor maar liefst 2 sec.! De rest van de tijd lag ik onder water door een klotegolf of ging ik bodyboardend naar het strand om vervolgens het hele pokkestuk weer terug te lopen naar waar de goeie golven waren. Nogal een frustrerende 2 uur moet ik je zeggen haha. Na die 2 uur was ik zo kapot, geen spier in me lijf die nog iets wilde doen. Dus eenmaal terug in het hostel (Cool Bananas!) lekker gedoucht. Ook hadden we op de boot 2 Australiers ontmoet die in Gladstone woonde en die speelden in een band (en waar we gratis konden overnachten!) dus daar zijn we die middag naartoe gereden. Gisteravond de eerste shock. Het huis. Ik had in die 5 weken geen normaal huis gezien en dit huis is prachtig! Een echte badkamer, bank, tv, wireless internet. Heaven on earth! Haha. Gisteravond naar hun optreden wezen kijken en dat was ook nog eens supergoed. Heerlijk geslapen deze avond en nu zit ik lekker in me pyjama op de bank een blog te typen. Een van de Australiers is nu ontbijt voor ons aan het maken, echt ongelooflijk hoe gastvrij ze zijn. Ze moesten gisteren ook eerder weg toen ze ons 10 min hadden gezien, ze lieten gewoon 4 meiden achter in hun huis. Dus iedereen had gelijk heerlijk alles uitgestald. Dus waarschijnlijk blijven we hier nog een nachtje want morgen is het Duitse meisje, Luise jarig dus het leek ons wel leuk om dan nog samen te zijn! Hopelijk zijn we een deze dagen in Rainbow Beach, Fraser Island. Waar we een week gaan verblijven om vervolgens volgende week in Brisbane aan te komen! Daar is het de bedoeling om een farmer course te gaan doen die ons verzekeren van een baan. Dus hopelijk kan ik dan tot half December gaan werken om vervolgens in 2 weken naar Sydney te reizen voor Kerst en Oud en Nieuw. Dat is natuurlijk allemaal op de lange termijn, maar dan geef ik jullie even een beeld van wat ik in mn hoofd heb ;-)

En ik lees al jullie mailtjes, berichtjes, smsjes.. alles! Vind het echt superleuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken daar in het verre Nederland!

Jullie horen snel weer van me! ;-)

Voor diegene die skype hebben, ik heb eindelijk skype weten te downloaden op mijn computer dus dat heb ik dan ook!

Tot snel!

Liefs van mij x

Reacties

Reacties

opa robbie

Hi Lisa,
Again a great story.....
Geweldig wat je allemaal meemaakt, wij wilden bijna een ticket kopen om naar je toe te komen (grapje ?).
Prachtige stranden en wat een mooi zand he !!!
Keep up the good spirit, talk 2U later.......
xxx

Evelyn

Hey Lisa,

Het klinkt allemaal weer geweldig! Leuke foto's ook...
Eindelijk weer iets normaals gegeten!
Groeten van ons allemaal!

Lizzy

Klinkt lekker joh allemaal.. jeutje wat heb ik zin om ook in australie te zitten :) tis allemaal lekker stressig hier op m'n werk enzo maar dat overleven we wel ;)

Geniet er van meissie!
X

Rachel

Het klinkt echt weer top! Veel leuke mensen ontmoet:D
Geniet van de zon, als die daar schijnt !
Dikke kusXXX

rosa

heey lisa!
leuk verhaal weer! wat een heerlijk weer heb je en wat ontmoet je veel leuke mensen! heb je eigenlijk je spullen terug gekregen die op die boot die zonk zaten??
ik ga nu ff je foto's kijken!
liefs rosa

Klaske

Heey Lisa,

Klinkt moooii hoor die stranden enzoo :O
Mooi dat je het daar leuk hebt :)
Geniet er van!
Liefsss

Harry en Annelies

Hoi Lisa!!
Even voorstellen: wij zijn de papa en mama van je reisgenootje Moniek. Wij volgen jou dus ook op de voet. Geweldig wat jullie meemaken en hoeveel leuke mensen jullie ontmoeten he? Wat een prachtige foto's heb je gemaakt! En wat kun je op de foto's aan Moniek en Lisa zien hoe goed het met jullie gaat! We wensen jullie een hele goeie reis naar Brisbane en geniet van alles!! Heel veel groetjes!!

Robert

Hey daar,

Wat heerlijk om te lezen dat je het zo super naar je zin hebt. Het contrast is groot met onze harde realiteit in NL. Gewoon hard werken in alle drukte. En dan was het vanochtend ook nog behoorlijk koud. Ja je hebt het goed bekeken daar. Schrijft je reigenoot ook dit soort verhalen? Veel plezier en take care. Gr Robert

Anita

hai Lisa, wat een belevenissen weer en wat heb jehet naar je zin,het spat van het scherm af. Geniet ervan en tot je volgende aflevering, ik kijk er al naar uit, dikke kus Anita

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!