Lisa goes Down Under!

Bumpy Rides and Big Cities

Howdie!

Het luxueuze leventje bij onze nieuwe Australische vrienden hebben we inmiddels achter ons gelaten. In plaats van 1 nacht zijn we er 3 nachten gebleven. Alles was zo lekker, we hebben er echt goed van genoten. De laatste dag hebben ze zelfs een bbq voor ons geregeld omdat Luise jarig was. Met natuurlijk het gratis internet (dag EN nacht!) wilden we er eigenlijk niet meer weg gaan. We hadden het huis omgetoverd tot een washok want we hadden ook nog eens alles gewassen en omdat Darren (Australier) geen wasmachine had, had hij ook geen waslijn. Dus gebruikten wij zijn hele huis maar als waslijn. Na de geweldige relaxede 4 dagen zijn we weer in de campervan gestapt met Luise en Vicky (Duitse meisjes) en vertrokken naar Agnes Water waar zij ons zouden afzetten en zelf door zouden rijden naar Rainbow Beach, wij zouden hun de dag erna volgen in de Greyhound (we hadden immers een ticket gekocht tot Brisbane). Dus na nog een avondje in Cool Bananas (gevolgd door een heerlijke kiptandori maaltijd die we samen met 2 andere meiden hadden gekookt) zijn we de volgende dag om maar liefst 6.30 de bus ingestapt. Het had de hele dag en nacht ontzettend gestormd en geregend dus het was koud en vreselijk nat. Iedereen raadde het ons ook af om verder te reizen maar wij wilden graag weg dus we zaten mooi met 6 andere mensen in de bus. Heerlijk rustig dus! Na 5.5 uur in de bus te hebben gezeten kwamen we aan in het regenachtige Rainbow Beach. Die middag gelijk een briefing voor Fraser Island omdat we dag erna al op de Fraser Island tour gingen. We werden geplaatst in een groep met mensen die niet wilden rijden of die te jong waren om te rijden. Vond het best jammer dat ik niet mocht rijden want we zaten in een gewone (en dus ook luxe) auto waardoor het avontuur toch iets minder groot werd.Ook zaten we in een groep met een Nederlands stel en1 Duits meisje. Dus veel verschil was ernou ook weer niet...

Volgende ochtend vroeg was het dan zo ver! Fraser Island. Na een goeie nacht alles in gepakt en opweg naar onze buren (Dingos) waarvandaan we zouden vertrekken. Alles in de auto geladen en alles werd nog een keer uitgelegd dat we absoluut geen dingos mochten voeren of iets wat daarop leek. Alles moest inde auto blijven staan, en je mocht dit niet, zus niet, zo niet. En achterelk iets wat je niet mocht zei onze gids dat hijhier niet was om ons te vertellen wat we moesten doen maar hij moest het zeggen enda twe maar gewoon een Wicked time moesten hebben. Beetje tegenstrijdig was het dus wel haha.
Eenmaal in de auto, op de ferry en op heteiland presteerde1 auto het al na 10 minuten omer gewoon helemaal mee op te houden.Die redding duurde dus ook alweer dik 3 kwartier voordat we verder konden.Toen eindelijk de auto uit het zand en weer gemaakt was konden we verder en hebben we een heel stuk over het strand gereden. Een mooi meer bezocht wat midden in het strand/oerwoud lag. En toen weer terug waar we ons kamp hadden opgeslagen. Normaal gesproken is kamperen nog niet zo erg maar op de een of andere manier was dit toch echt niet mijn ding. We sliepen in tentjes met zn 3en met alleen een slaapzak. En het werd best koud snachts! Er was geen douche, geen normaal stromend water, geen normale wc en je moest steeds alles weer terug in de auto doen. Best wel vermoeiend! Tuurlijk hebben we wel hele mooi dingen gezien, we hebben hele stukken over het strand gereden en we hebben zelfs bij Indian Heads een walvis gezien!! Supergaaf was dat natuurlijk, helaas niet van dichtbij maar we zagen hem wel springen en dat is toch wel even een overweldigend gevoel ;)
In onze groep zaten ook 8 Engelse die de boel nogal ruineerden de laatste avond, om 1 uur snachts over het strand touren met de auto van de gids (en dus met onze spullen!) vonden ze best een geinig idee. De rest van de groep vond het wat minder..

Na de 3 dagen, 2 nachten Fraser Island vond ik het kamperen wel weer genoeg geweest. En omdat een Zweeds koppel die de Engelse party jeep teveel vond moesten wij ruilen met hun dus hebben wij ook nog even kunnen genieten van al de hobbels en de bobbels in de weg voor meer dan 2 uur. Met weinig slaap, pijn overal en een lekkere bumpy ride kan ik je vertellen dat je aardig brak en blauw aankomt. We mochten ook nog eens zelf onze auto schoon gaan maken en alles wat we gebruikt hadden dus voordat we eenmaal terug in ons hostel waren, kon je ons wel opvegen. We hadden ook nog eens heel Fraser Island meegenomen want echt overal zat zand.. Die avond met onze 5 nieuwe Ierse vrienden Fish & Chips gegeten en nog even wat gedronken voordat we naar bed gingen. Onze Greyhound voor de volgende dag geboekt en oogjes toe.

Om 10 uur sochtends de volgende dag ging ons bus naar Brisbane. Weer 5.5 uur heerlijk zitten, slapen en wachten. Eenmaal aangekomen in Brisbane is het toch weer even wennen, een grote stad en zo veel mensen! Dus voor 2 nachten een hostel geboekt met de Ieren en dan zien we wel weer verder. Aangezien het hier Oktoberfest is zijn we gelijk zaterdagavond wezen stappen. Mijn god.. wat een happening! Het was leuk omdat je met een groep was maar al de mannen zijn uit op een het zelfde en alle meiden lopen erbij alsof ze dat alleen maar wlilen. Een en al gezelligheid dus haha ;)

En de dag erna hoorden we dat Marijn, meisje van de eerste week, ook in Brisbane zat dus die avond zagen we elkaar na 6 weken weer, zooo ontzettend leuk om elkaar weer te zien!! Diezelfde avond nog een andere reunie met 2 fransen dus was echt geweldig om elkaar weer te zien en te spreken! Volgende dag zijn we verhuist naar een ander hostel, Somewhere to stay. Waar we vannacht zijn gebleven. Gisteren hadden we een meidendagje dus hebben we Brisbane even rond geshopt haha. Ze hebben hier overigens echt overheerlijke sushi!! Superlekker (sorry mam dat je dat moet horen haha ;)). Na een heerlijke maaltijd van spaghettig gisteravond met als toetje chocola (!) en daarna ngo even gelopen naar een mooi uitkijkpunt over Brisbane me bed ingedoken.

Helaas was de nacht wat minder, een vreselijke krakerig bed met zowat geen kussen onder je hoofd doet je nek en hoofd niet veel goeds. Dus voor het eerst in weken vroeg wakker.. even lekker alles opnieuw ingepakt en wat gegeten. En weer met zn allen de stad in..
En heel toevallig, toen we (sorry, alweer) sushi aten (heel goedkoop hoor! 2 dollar voor 1 hele rol)! zagen we ineens een jongen van de Whitsunday groep lopen! Dus nu zitten we gezellig met zn allen te internetten in de State Libarary (omdat het gratisis hihi).

We hebben al wat hostels afgelopen opzoek naar werk voor accomodatie maar helaas zonder succes. Gaan zo nog even zoeken naar wwoof adressen dus ben benieuwd of dat wat opbrengt! Wens ons succes! ;)

Harstikke leuk om sommige van jullie eindelijk weer te hebben gesproken op msn/skype/wat dan ook! Eindelijk weer even concact met de het thuisfront ;) Hoe is het verder bij jullie? Missen jullie me al ee beetje?! Of blij dat jullie van me af zijn!? Hahah.

Nou ik zal jullie op de hoogte houden van mijn werkplannen en de rest natuurlijk ook ;)

Trouwens, het weer is hier niet veel goeds geweest de afgelopen paar weken. Alleen maar regen en nog eens regen. Gelukkig hebben we dan nu in Brisbane overdag goed weer en veel zon! Savonds is he talleen zo koud dat iedereen met lange broeken en truien aan buiten zit. Vandaar dat ik nu helaas weer een beetje verkouden ben, ongelooflijk irritant haha. Maar helaas is het neit anders!

Heeel veel liefs van mij uit het verre en koude Brisbane!

Evelyn

Succes met het zoeken naar werk!

rosa

hee lisa!
heerlijk om al je verhalen te lezen, ik geniet ervan! klinkt allemaal super leuk:) succes met zoeken naar werk,hopelijk komt er wat leuks op je pad!
x

Lizzy

Heey Lisa!
Ik had op m´n werk even m´n mail gechecked en toen zag ik dat jij weer een blog had geschreven... Toen ik thus was ging ik dat als eerste doen!
Vind het echt super leuk om te lezen!
Hoop dat je snel wat werk kunt vinden en dat het allemaal niet tegenvalt enzo.. maar gaat vast wel goed komen!

X

opa robbie

Hi Lisa,
Bedankt weer voor je mooie verhaal........... veel gedaan en gezien en leuke foto's ook.
We zijn blij dat het goed gaat met je.
Ik wens jouw en Moniek veel succes met het werken op de paardenfarm (stallen schoonmaken etc.?)
knuffel van ons
xxx