Lisa goes Down Under!

From allround traveller to farmgirl

G'day mates! ;)

En toen waren we weer aan het werk. InBrisbane hadden we zo'n 20 mailtjes verstuurd naar wwoofers omdat we gewoonweg werk wilden hebben voor de aankomende maand, gewoon even geen geld uitgeven maar toch ervaring opdoen. Helaas hadden we in de eerste 20 minuten na het versturen van een aantal mailtjes al 2 afwijzingen, dus dat begon al lekker. Na een lekkere nacht slapen werd ik ineens om 9 uur 's ochtends gebeld door ene Kevin McNab van Kelecyn Farmof we wilden komen werken op zijn paardenfarm (ik eerst alle 20 mailtjes af in mijn hoofd omdat ik werkelijk geen flauw benul had wie het was van de 20, en OK, het was ook 9 uur 's ochtends..). Die middag zijn we nog even met Marijn, Luise en Vicky Brisbane in gegaan om natuurlijk (sorry Mam) sushi te gaan eten en nog wat kleine dingetjes aan te schaffen. Daarna was het tas inpakken en op naar het centraal station van Brisbane om op de trein te stappen naar Beenleigh. We zouden om 7 uur 's avonds opgehaald worden maar we waren er mooi al om 6 uur. Dus konden even rustig alles bekijken. Maar om kwart over 7 was er nog niemand, om half 8 was er nog niemand en we begonnen toch wel een beetje ongerust te worden. Het is toch best vreemd om door een wildvreemde opgepikt te worden. Dus ik nog maar even een keertje bellen naar Kevin, en we stonden dus gigantisch aan de verkeerde kant van het station! We werden opgehaald door JD, een Deense jongen die hier tot en met Mei zal zitten omdat hij zijn ticket naar huis moet betalen en het geld er nu nog niet voor heeft. Eenmaal in het huis aangekomen slapen we met 2Franse meisjes (1Frans meisje is nu al weg) op de kamer. Eigenlijk lijkt het op een soort appartement, want we hebben gewoon een huiskamer en een keuken en onze eigen slaapkamer (en een hele gore douche die we moeten delen met z'n 7en). De volgende ochtend stonden we om 6 uur op omdat we half 7 moesten beginnen (achteraf gezien veels te vroeg want je kunt gewoon blijven liggen tot 10 voor half 7 haha). Ik zal even kort uitleggen wat je op een dag moet doen hier.
's Ochtends begin je dag dus om 06:30, dan ga je de 60 paarden die hier gestald zijn voeren wat zo'n 2 a 2.5 uur duurt (het is best een groot terrein!). Daarna is het de bedoeling dat je paarden uit de wei haalt (met de quad, dat is echt een gigantisch gaaf ding om op te rijden en begin er nu na 1.5 week ook best handig mee te worden, gewoon lekker crossen (als je geen paard achter je aan hebt hobbelen natuurlijk) door kuilen, heuvels, maakt niet uit, echt heel komisch). Die paarden moeten dan gezadelt worden (dat vind ik echt het meest rottige karwei wat ik ooit heb moeten doen, want nu na 1.5 week snap ik er nog geen hout van welk zadel op welke manier op de rug van dat paard gezet moet worden). Als de ruiters klaar zijn met de paarden rijden, moeten wij ze wassen en weer terug brengen (met jawel.. de quad!) naar hun eigen wei. Dat doe je tot 12:30 als je ochtenddienst hebt. Met de middagdienst begin je om 12:30 tot wanneer iedereen klaar is en dat is meestal tegen 7 uur 's avonds. Wanneer je middagdienst heb begin je dus met het halen enbrengen van de paarden en eindig je met het voeren van al die beesten. En ik moet je zeggen, na een halve dag werken (de eerste dag hebben we zelfs 12 uur gewerkt!) ben je gewoonweg KAPOT! De hele dag rijd je in de zon op de quad in je lange spijkerbroek (die overigens echt supervies is nu), dus het enige wat nu nog verkleurt zijn mijn armen en me hoofd haha ;)). Het enige waar ik nog wel aan moet wennen zijn de paardenmeisjes haha. Dat is nog wel eens lastig want hun zijn zo into paarden en ik heb wel eens paard gereden maar meer ook niet!
We hebben ook eens per week op zondag een dag vrij. Vorige week zondag zijn we met zn allen in de kleine Suzuki (die we mogen gebruiken.. die ik nog niet heb gebruikt omdat ik nog niet links durf te rijden haha) naar Surfers Paradise geweest. HET Lloret de Mar van Australie. Het was wel lekker om weer even op het strand te liggen en niets te hoeven doen.
Ook zijn we afgelopen vrijdag naar Paranormal Activity 2 geweest. De eerste film had ik samen met Julia al gezien toen ik nog thuis was en die was al ongelooflijk eng. Maar nummer 2, mijn hemel, die is zooo veel meer enger dan de eerste. Dus als je nog eens een enge film wilt kijken, moet je die zien! ;)
En nu werken we hier alweer 1.5 week. Het plan is om hier tot en met 18 November te blijven want dan gaan onze Italiaanse vrienden ook weg en dan vinden we het wel lang genoeg geweest met het wwoofen en gaan we (nu al) opzoek naar een echte baan. Misschien ga ik nog wel een maandje fruitplukken o.i.d. Al de plannen die je hier maakt kunnen binnen een dag weer veranderen heb ik gemerkt de afgelopen weken. Ik zat laatst nog te denken (aangezien je hier toch de halve dag vrij bent heb je weinig anders te doen dan het huis schoonmaken of nadenken..haha) dat ik zoveel dingen heb meegemaakt de afgelopen weken, en ik kan er alleen maar aan terugdenken met een gigantische smile op me gezicht. De mensen die we tegen zijn gekomen, de dingen die ik heb gedaan en die ik waarschijnlijk nooit meer zal doen. Het is eigenlijk te onwerkelijk voor woorden.
Ondertussen ben ik hier alweer 2 maanden. Alsof het allemaal niks is haha! Het lijkt alsof ik hier al maanden zit. Het Australische leven trekt me nog steeds, de natuur is prachtig, het enige nadeel is dat er zoveel enge spinnen zijn. Niet dat het nog heel eng is haha, maar sommige zijn zooo groot! En de kangeroes die springen hier ook in het rond tussen de paarden. Dat is het meest gave wat ik ooit heb gezien ;)

Voor de rest is het dus nog even wennen hier, maar ik heb wel concrete plannen dus we zullen zien hoe het verder gaat lopen ;) Ik zal morgen even wat foto's erop zetten zodat jullie ook een beeld hebben van hoe het hier allemaal gaat!

Een hele dikke kus van mij

Ps. Ik ben nu in Tamborine Mountains op de Kelecyn Farm. Voor diegene die het op willen zoeken, er bestaat ook een site maar die weet ik niet zo uit mijn hoofd! Haha.

Reacties

Reacties

Nel en Andre

Lisa het klinkt zoooo fantasyisch jouw leventje nu en ja geniet er maar van want dit komt nooit meer terug zoals je terecht al opmerkte, Australie is echt te gek.
Ook ik heb oog in oog gestaan met een levensgrote kangeroe, best eng was dat. Ik zou het van een afstandje willen zien allemaal. Heel veel plezier nog.
Je beschrijft het echt leuk, groet Nel en Andre.

Rachel

Zo graag wilde ik ook daar zijn! :)
Maar helaas. Het leventje hier gaat ook gewoon door, studeren, werken, uitgaan bladiebla.
Glad you're Oké.
Bigg kiss

opa robbie

Hi-di-hi Granddaughter,
Great story again........... we hebben Kevin McNab gevolgt op z'n site, echt een hele grote ranch he........
Toch leuk dat je weer met de paarden bent. Heb je zelf ook paardgereden? Blijf daar maar een poosje, want je hebt geen haast.
Groeten aan je mate Moniek en knuffels van je
oma en opa
xxx

karin de w

Wat ontzettend leuk om te doen...super..
Mare ik mis wel iemand hoor!!!!!
WAAR IS HENK?????????????????????

Annelies

Hoi Lisa,
Super om je verhaal te lezen! Van Moniek al veel gehoord, maar echt leuk om zo te lezen wat jullie meemaken!! Echt stoer!
Heel veel groetjes (ook van Harry)

Melissa

Lisaaa!

Hihi Mcnab! Hahaha ik moet denken aan een nieuwe hamburger voor Mac Donalds, een ieni mini, die je zo 1 een hap op eet.

Lekker dat je werk hebt gevonden, ik werd al bijna moe door het lezen over je werk! Je verhalen zijn allemaal zo leuk om te lezen! Op het werk is iedereen ook blij als ze weer wat over je kunnen lezen :P

Brrrr spinnen! Van die hele grote? Met die hele grote harige poten en harige achterkanten? Blegh.. je zal er maar zo eentje in je tas vinden ;) :P Hahaha.

Quad rijden is wel echt supervet! Kijk je wel uit dat je niet zometeen met veel bravoure een kuil in rijdt en wordt gelanceerd?

Nog dank je wel voor je felicitatie! Ik had hem niet verwacht, dus dan is het extra leuk! :D

Dikke dikke kus!

Robert

Hey out there,

Ik zie het al, je vind het helmaal te gek. En zo hoort het ook. Hier is het helaas allemaal niet zo spannend. Julynne heeft haar zwemdiploma A gehaald en ze hadden afgelopen week vakantie. Ze hebben het een beetje rustig aan gedaan. Het is nu niet koud buiten, maar wel bewolkt. Vorige week Oma's 88ste verjaardag gevierd. Het gaat iets beter met haar. Je moeder heeft toen lekker zitten kaarten met Bowey en Fabienne. Das weer eens wat anders. Verder alles wel OK hier. Veel plezier daar and take care.

Robert & fam.

Rosa

wauw! Lisa op een quad! geniaal is echt zoo stoer! wel jammer dat je dan verderop zegt dat je bang bent voor spinnen;) maar ik vind t weer helemaal super! ga nu ff je foto's bekijken
x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!