Lisa goes Down Under!

Bye bye Kelecyn

Hee lieve allemaal!

Over een weekje zit het er dan eindelijk op. Het klinkt alsof het een hele opluchting is dat ik eindelijk weg mag en wat anders mag gaan doen haha en eigenlijk is dat het ook! Het was een prachtervaring en had het voor geen goud willen missen maar ik mis echt ontzettend nieuwe mensen leren kennen en soms ook wel gewoon even wat langer blijven liggen dan 6 uur sochtends. In de afgelopen 3 weken dat ik hier nu heb gewerkt is mijn kennis over paarden zo erg vooruit gegaan dat ik nu zelfs kan zeggen dat ik enige ervaring heb ;) Je krijgt ook wel een band met de paarden na een aantal weken.. maar daarvoor zou ik hier niet willen blijven natuurlijk haha. We hebben hier wel heel wat leuke dingen meegemaakt! Allereerst natuurlijk alle gekkigheden met de paarden. Dan stonden er ineens 2 paarden voor je neus in dezelfde wei of stond er gewoon ineens een paard midden op het pad waardoor je wel twee keer met je ogen moest knipperen om het zeker te weten. Sommige paarden maakten er ook een sport van om uit een wei te komen. Die ruineerden alle hekken waardoor de jongens hier meer werk hadden, wat overigens wel weer erg grappig was ;) Ook heb ik de Melbourne Cup mee mogen maken. Dat is een van de grootste paardenraces van Australie. Niet dat ik me er iets bij voor had gesteld.. we werden meegenomen met z'n allen naar een lokale pub waar elke bouwvakker het werk had neergelegd om naar een race van 3 minuten te gaan kijken. Iedereen had op paarden gewed en op een scorebord werd getoond welk paard het meest in trek was. Nouja.. tot nu toe snap ik nog geen zak van dat bord haha. En aangezien het een grote paardenrace was en ik in Australie ben wilde ik het 'op een paard wedden tijdens een grote race' wel even van mijn lijstje afstrepen. Dus ik ging wedden. Voor diegene die mij een beetje goed kennen.. ik gok altijd verkeerd. Houd dit dus even in je achterhoofd. De race begon en ik had op 'So you think' gewed (punt 1 wie noemt er z'n paard nou zo..). So you think vond het schijnbaar nodig om zich de eerste 2.5 minuut gewoon niet in de top 5 te bevinden. De laatste 500 meter zat de hele pub op het randje van hun bierglas, echt.. de mensen werden stapelgek. Maar daar was ineens So you think!Na een flinke eindsprint werd mijn paard 3e... dus daar ging mijn geweldige 10 dollar. De rest van de middag heerlijk rustig in het zonnetje gestaan dus dat was een pittig werkdagje zoals je al kunt lezen haha.
Ook zijn we een keerwezen stappen in Brisbane. Niet iedereen helaas, de 2 Italianen en ik. 'S avonds met de suzuki swift met 120 over de snelweg naar Brisbanewaar we 3 kwartier later aankwamen. De rest van de paardencrew had een of ander Event dus die waren daar al en waren al goed bezopen toen wij aankwamen. Brisbane is leuk.. maartoch niet echt mijn stad omuit te gaan. Tegen de tijd dat de Italianen ook mee terug wildehadden we de prachtige tijd van kwart over 3 bereikt. Eenmaal weer terug in Tamborine en liggend in me bedje was het half 5. Niet zo fijn als je 2 uur later op mag gaan staan om 60 paarden te gaan voeren. Echt ge-wel-dig. DIe middag wel een goedverzorgde Aussie Barbie dus dat maakte de schade wel goed ;) Ennn ik heb zelfs links gereden! Heb het eindelijk aangedurfd om in een autootje te stappen die bijna uit elkaar valt (en een wat grotere wagen) en het was geweldig om weer even te kunnen rijden! Links schakelen stelt echt helemaal niks voor ;) Voor de rest heb ik niet heel veel boeiends meegemaakt. Alles watmet paarden te maken heeft en dan houdt het wel een beetje op. Ik ben tegen me kniegetrapt, me open gehaald aan van alles, inme schouder gebeten en heel, heel wat paarden kwijt geraakt tijdens het rijden op me quad.Maar als je dan 's avonds onder de douche vandaan komt en we met z'n allenJunior Masterchef zitten te kijken voelt het toch welals een kleine familie ;)

En toen was het opzoek gaan naar een baan. Eigenlijk gelijk na mijn laatste blog ben ik als een razende elke dag 2 uur lang op internet gaan zitten en banen wezen zoeken op het internet en wezen mailen. Om na een week nog geen enkele reactie terug te hebben gehad is best wel heel erg frustrerend. Tot ineens een paar dagen terug ik werd gesmst of ik diegene terug wilde bellen. Maar natuurlijk! James van de Southern Swan vertelde me dat hij geinteresseert in me was! Hetgeen waar ik dus op gesolliciteerd had (wat ik eerst weer na moest zoeken op internet, hihi) was op een chartercruise zeilschip dat elke dag 2 keer door de haven van Sydney vaart voor 90 mensen. De bedoeling voor mij is dus om hun te bedienen, achter de bar te staan, gezellig te kletsen of zelfs te koken. Maandag de 22e ga ik een dagje met hun meedraaien om te kijken of het iets voor mij is en om de crew te ontmoeten. Die maandagochtend heb ik ook een gesprek bij de Imax Bioscoop in Darling Harbour dus ik ben benieuwd of er wat uit komt!

Dus volgende week zit ik weer in Sydney! Om iedereen even op de hoogte te houden van mijn plannen. Die zijn weer verandert! Ik blijf in Sydney tot begin Januari om vervolgens in een weekje of 1.5 door te reizen naar Melbourne. Vanuit daar zal ik woensdag 19 Januari vertrekken naar Nieuw Zeeland! Daar blijf ik 6 weken om daarna weer terug te komen naar Darwin en de resterende 4 maanden te besteden om de rest van Australie te zien! Daarna een weekje fiji en mijn terugkomst datum is... *tromgeroffel* 7 July 2011!!
Waarschijnlijk zal ik het begin van mijn Nieuw Zeeland trip reizen met hetzelfde Engelse meisje waar ik in het begin een tijdje mee heb gereist en ook nog een stukje met Thijs, die daar nu ook zit. Moniek en ik gaan dus uit elkaar vanaf volgende week! Zij zal nog een maandje op de farm blijven werken en dan ook vertrekken. Aan de ene kant wel eng om alleen verder te gaan, maar erg prettig dat ik met een doel naar Sydney ga en ergens ook wel weereen fijne uitdaging, alleen reizen.

Iedereen heeeel erg bedankt voor de reacties/mailtjes! Superleuk om ook alle reacties te lezen bij de foto's en blogs! Top! Ik ga me nu even mentaal voorbereiden op weer 2 uur voederen van de paardjes! Morgenochtend mogen wij ook weer.. Nog maar 5 daagjes houd ik maar telkens in me achterhoofd. Dat is zo voorbij aangezien de afgelopen 3 weken voorbij zijn gevlogen!

Een hele dikke kus van mij! x

Reacties

Reacties

Lizzy

Heey Lies!
Geweldig om al die verhalen weer van je te lezen :D
ik hoop echt dat het wat wordt voor je, met die banen!

Haha, nou ja, misschien zien we elkaar dan wel in Darwin ;) Waarschijnlijk kom ik ook halverwege juli weer terug in NL :D

Ik kijk uit naar je volgende verhaal!

XXX

Rachel

Hahah! Ja mag je nu eindelijk weg.
Echt super leuk. Ben benieuwd of je Nieuw zeeland ook leuk zal vinden, zal vast wel!
Dikke kus xx

Melissa

Jeeeeeeeeh!!! 7 Juli zien we je weer :D
Wauw, wel spannend dat je zometeen in je eentje op pad moet, pas je goed op je zelf! Hopelijk wordt je bij één van de baantjes aangenomen en nog heeeeel veeel plezier!

gea huiskes

Ha die Lisa ja wij leven nog in ons koude ongezellige kikkerlandje. Wat een avontuur ben jij aan het beleven en wat een doorzetter. Overal op af nou petje af.
Geniet lekker en denk af en toe ook even aan ons hier.
Dikke zoen gea en family

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!