Lisa goes Down Under!

My first real job Down Under!

Heee allemaal!

De laatste week op Kelecyn was een en al sensatie. In de afgelopen maand heb ik nog nooit zoveel aparte dingen meegemaakt dan in de laatste week. Allereerst kwamen er 2 nieuwe wwoofers die mij en Amandine (frans meisje) over zouden nemen. Die 2 Duitse meisjes kwamen aan rond het middaguur en vonden het nodig om na een half uur niets te hebben gedaan het nog te presteren om hun sigaretten te gaan halen in het huis. Om daarna de quad niet meer te begrijpen en een half uur later terug te komen terwijl je het makkelijk in 5 minuten kunt doen. Jullie kunnen wel begrijpen dat het allemaal nogal irritant was.. Ik heb dus de laatste paar dagen dubbel gedraaid omdat ze mensen te kort kwamen en de Duitse meisjes wilden niets alleen doen, alleen samen. Dus dat was erg leuk om mijn wwoof ervaring mee te eindigen.
Donderdag was echt een geweldige dag haha. Elke week komt er een meisje helpen, een Australisch meisje van 16 jaar oud. Die vond het nodig om elke week iets mee te nemen van de farm, totdat ze probeerde een zadel mee te nemen en tsja.. dat is toch iets te groot om niet te zien. Dus afgelopen donderdag kwam alles uit. Politie, geirriteerde mensen en alles kwamen erbij en dat was echt geweldig haha, alsof iedereen plotseling in een film terecht waren gekomen. Een en al sensatie dus. Weer de hele dag geholpen want ze liepen redelijk achter op schema met al die politie die langs kwam en de dierenarts die ook nog eens een aantal paarden kwam checken. Dus voordat we eenmaal klaar waren was het 8 uur. Kevin had voor ons een afscheidsdiner gekookt dus met drank en eten kwamen wij de avond wel goed door. De dag erna was het voor ons, onze laatste keer werken. Dus ´smiddags heb ik alles ingeladen in de truck want iedereen, behalve diegene die weg zouden gaan de dag erna, ging naar het Event in Maryborough. En die middag was het dus afscheid nemen van iedereen.. Het was moeilijker voor me dan ik ooit had gedacht. Gewoon het idee dat ik waarschijnlijk niemand meer terug zou zijn, en de banden die je had opgebouwd met de paarden, mensen, honden, alles. Het maakte het allemaal er niet gemakkelijker op.
De dag erna, na onze laatste avond feest te hebben gevierd, moesten Amandine en ik nog de laatste keer voeren maar aangezien al onze kleren waren gewassen hadden we wat oude kleren aangedaan die nog ergens lagen. Na het voeren was het dan echt over en sluiten. Tassen ingepakt onder het genot van zelf geplukte tomaatjes uit de tuin van Kevin (tsja.. je gaat toch weg! haha) en keiharde muziek. ´s Middags hadden 2 buurmannen voor ons een Aussie Barbie geregeld dus dat was echt wel superlief! Daarna was het tijd om te gaan.. een laatste lik van kleine Archie en we stapten in de auto opweg naar station Beenleigh. Na afscheid te hebben genomen van Simon zijn we met z´n 5en op de trein naar Brisbane Domestic Airport gestapt waar we ongeveer een uur later aankwamen. Niet veel later ging ons vliegtuig. Ik had in me hoofd dat het langer zou duren, de vlucht. Maar niets is minder waar, na 1 uur waren we er al (plus 1 uur tijdsverschil.. want het is nu heel fijn 10 uur later hier dan in Nederland). Met een taxi naar het appartement van een vriend van Amandine waar we een paar nachten op de bank konden logeren. Superaardige gozers maar ik was toch echt wel gesloopt. Na een heerlijke (en dit meen ik serieus..) op de bank te hebben geslapen zijn we de volgende dag samen met Dean en Adrien naar Coogee Beach geweest waar we de rest van de middag hebben doorgebracht. ´s Avonds ging Dean voor ons koken dus dat was echt heerlijk relaxed zoals je wel kunt voorstellen na een maanden lang alleen maar zelf dingen in elkaar flansen. Na mijn tweede geweldige nacht op de bank was het maandag. Interviewdag. Mijn eerste interview had ik om 10 uur met de Imax Cinama in Darling Harbour. Ik was er op tijd zodat ik nog wat papieren in kon vullen en daarna met ene Paul een gesprek kon hebben. Dat gesprek was allesbehalve leuk. Hij vertelde me dat ik én een appartement moest hebben én een RSA. Tsja en dat had ik niet. Dus ´ze zouden me nog wel terugbellen´. Lekker antwoord.. dat wordt hem vast niet haha. Dus met een klotegevoel naar buiten gegaan en om dat klotegevoel weg te laten gaan samen met Amandine met uitzicht over de Harbour Bridge en de Opera House een kopje koffie gedronken.
Om 1 uur interview-Sail nummer 2. Voor 2 uur op een boot mee zeilen en kijken wat de crew ed allemaal aan het doen was. Het was heel erg interessant! Tuurlijk, ik heb echt nul verstand van zeilen maar ik wil nieuwe dingen leren dus kom maar op! Uiteindelijk heb ik de baan dus gekregen, eerst een week op proef om te kijken of ik het wat vindt en of zij mij wat vinden. 's avonds met een fransman die ik had ontmoet op Magnetic Island wat wezen drinken, echt superleuk om mensen terug te zien die je eerder heb ontmoet!
De dag erna kon ik gelijk al beginnen. Dus afscheid genomen van het huis en Amandine en met backpack en al op de rug naar het Centraal Station van Sydney waar ik met de bus naar White Bay ging, opzoek naar de Southern Swan. Was niet moeilijk te vinden maar het duurde wel een tijdje voordat ik er was! Eenmaal aangekomen kreeg ik te zien waar ik zou gaan slapen, samen met een Amerikaans meisje in het voordek. Ik heb het idee dat er telkens overal kakkerlakken rondlopen want heb er onderhand al 2 voorbij zien komen en daar word ik wel een beetje blegh van, haha. De eerste dag hadden ze Maintenance day dus dat betekent onderhoudswerk aan de boot. Heerlijke klusjes dus. De afgelopen 2 dagen waren er cruises dus kon ik leren hoe dat in zn werk ging. Zeilen hijsen, mensen entertainen, eten rondbrengen, achter de bar staan. Dat heb ik allemaal gedaan, natuurlijk wel met enige hulp want ik had werkelijk geen flauw benul wat ik aan het doen was. Ik weet niet eens alle termen van zeilen en een boot in het Nederlands, laat staan in het Engels.. maar alles is gratis en wordt voor je geregeld op de boot en je krijgt ook nog een beetje betaald. Dus dat scheelt enorm op de lange termijn denk ik zo! Oja en even ter informatie.. kerstdag ben ik vrij en met Oud en Nieuw zal ik waarschijnlijk op de boot zitten, iedereen zit hier dan op de boot, beste plek op het water al kijkend naar al het vuurwerk vanaf de Harbour Bridge. Daar kijk ik zoooo naar uit!! Wel heb ik al mijn hostel geboekt maar ga proberen het weer te verkopen want ik zit hier liever! Om half January weer te vertrekken naar Melbourne waar mijn vlucht naar Auckland zal vertrekken! God wat heb ik toch een zwaar leven.. alhoewel, backpacken is nog best zwaar hoor ;)!

Oke lieverds! Ik ga even proberen internet op mijn computer te regelen en dan weer mijn hol in om wat slaap te pakken voor morgen. Aanstaand weekend hebben we een lang weekend. Zaterdag hebben we 1 normale cruise en 3 charters dus dat is pittig druk! Beginnen om 9 uur en eindigen om 11 uur savonds. Achterlijk haha. Maar wel heel gezellig! ;)

Een hele dikke kus van mij! xx

PS. Als jullie iets naar mij willen sturen, bijvoorbeeld een leuk kerstcadeautje oid haha kunnen jullie het naar onderstaand adres sturen. Dit is van mijn reisorganisatie en als het er is mailen ze mij en kan ik het ophalen in hun kantoor in downtown Sydney! ;)

Level 2, 531 George Street, Sydney, NSW 2000, Australia

Reacties

Reacties

Melissa

Lieve Lisa, jeetje wat een verhalen weer! Fijn dat je een baantje hebt gevonden en dat het leuk zal zijn!. Kom je nog een beetje exotische dieren tegen in het water óf op de boot? :P Brr kakkerlakken. Ik stel voor Maintance Day en Cleaning Day.

Ook droog dat het stelende meisje dacht laat ik eens een zadel meenemen :P Volgens mij vliegt het leven daar voorbij!

Zo als zo vaak gezegd, maar nog steeds gemeend. Nog een heeeeeleeeee fijne tijd!

Dikke zoen en knuffel!

Rosa

heyy lieve lisa,
wat een geweldig verhaal weer, wat ben ik jaloers dat jij op een boot werkt, ik wilde dat ik dat weer kon doen.. super leuk dat je nu alles leert van zeilen.. kunne we in nl weer een keer samen gaan zeilen;)
ennee.... hoe zit t met de jongens?? al wat leuks gespot! mail me maar als t niet online kan;) :P
xxx

opa robbie

Hi Lisa,
super story.... hoor, dat was me een weekje wel.
we hopen dat het je bevalt, want het is een geweldige
3 master, de Southern Swan.
Lijkt me hardstikke leuk werk, heeeeeeeeeeel veel
sukses daar.
xxx
ps. hier is het echt sh... weer

Rachel

Leeeeuk! :D

Julia

Klinkt weer allemaal heeerlijk meis! Zo lekker dat je nu een baantje hebt!:D En ben blij dat je het nog steeds naar je zin hebt..
je wilt niet weten wat ik net gedaan heb! haha
Onze weblog van Indonesië gelezen! Echt zooo leuk om terug te lezen:P

Maargoed geniet jij lekker van het hijsen van de zeilen de mensen entertainen! ben je wel goed in denk ik zo!:)

Ik ga maandag even bij je moeder langs om een boek op te halen! (en nee ik heb jouw boeken nog niet uit..ben nog steeds in de eerste bezig:P)

ik spreek je snell!
Kussx(K)(L)

Robert

Hey Lisa,

Alles OK?, Zo te lezen wel. Mijn compliment voor je schrijfstijl (talentje) het is echt super tof om te lezen. Zo te zien heb je het top voo elkaar. Blij ervan genieten, want de tijd vliegt voorbij als je het naar je zin hebt. Er zijn pers lot van rekening alweer 3 maanden voorbij. Hier alles OK, er ligt IJs op de sloten en het is nu goed koud. Gisteren een klein beetje (natte) sneeuw, maar het was nog niet echt wit. Van de week zou het blijven vriezen, dus dan kunnen we misschien donderdag nog even voor de deur schaatsen. Net even bij Oma geweest, die is dan ook altijd nieuwsgierig hoe het met je gaat. Pa en Ma nemen regelmatig je verhalen (afgedrukt) mee zodat ze die ook kan lezen. Ik ben nog even nieuwsgierig, hoe is het me je backpack? Zij er dingen waarvan je echt vind dat je ze vergeten bent? Allright let's wrap it up. Heel veel liefs en groeten van ons allemaal. Veel succes.
Gr Robert & rest

Nicole

I'm in the house!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!