Lisa goes Down Under!

Tallships, Oprah en kakkerlakken

Hee lieve allemaal!

De tijd is om voordat je het weet. Het is ongelooflijk hoe snel de tijd gaat, voor je het weet zit je al 3.5 maand ergens aan de andere kant de wereld 'vakantie' te vieren. Al zou ik willen dat het soms wat relaxter was, niet tijdens het reizen, maar tijdens het werken! Het is namelijk best wel pittig soms. Een normale werkdag bestaat voor mij uit om 10 uur opstaan met een broodje en een kopje koffie want op de een of andere manier wil ik maar niet wakker worden 's ochtends. Zal wel door al dat gewieg komen door de boot, daar slaap je toch best wel heel goed van! Om 11 uur beginnen met de boot klaar maken voor de eerste sail die om half 2 smiddags begint. De boot klaar maken bedoel ik mee al het eten van de kade in de boot laden, net zoals het drinken. En dat is best zwaar zo op de vroege ochtend haha. Je moet rekening houden met 2 sails per dag, soms wel 3 en voor zoveel mensen moet je ook eten en drinken aan boord hebben, dus het is en blijft altijd een gok en hopen dat je genoeg eten aan boord hebt. Om half 2 komen de eerste mensen aan boord en tijdens de 2 uur durende sail kunnen mensen eten, drinken wat ze willen en dat allemaal voor een mega bedrag van 89 dollar per persoon. Daarna hebben we natuurlijk nog Oud en Nieuw en wat leuk is om te weten is dat als je graag op de boot wil zijn met Oud en Nieuw moet je het enige bedrag van 850 dollar neerleggen voor een 5 uur durende sail.
Na die 2 uur durende sail en 1.5 uur pauze is sail nummer 2 die begint om half 6 tot half 8. De twilight cruise. Omdat we nu richting kerst gaan is het aldoor heel druk en hebben we ook christmas parties en dat maakt het allemaal erg druk. Laatst hadden we ook een charter naar de Heads, de zee, langs Bondi Beach. Dat was een enige charter, maar niet heus. Tot nu toe nog geen een keer echt zeeziek geweest, maar eens moet de eerste keer zijn! We gingen met 19 mensen de zee op en halverwege de 5 uur durende tocht over de zee werd ik toch echt niet goed van al dat gewieg, de boot ging namelijk echt van kant naar kant. Uiteindelijk hing iedereen, inclusief ik dus heerlijk over de reling. We keerden terug met 3 mensen van de 19, de rest gingen met kleinere bootjes naar het strand. Geef ze eens ongelijk!
De rest van de tijd hebben we ons dus alleen maar in het zweet gewerkt tot we afgelopen maandag, 13 December na een avond heerlijk uiteten te zijn geweest bij een Koreaan en na wat drankjes hebben we een grote oranje O in elkaar geflanst want Oprah was in Sydney voor haar laatste afscheidstour. Dat gebeurt je dus maar 1 keer! Dus wij de volgende dag om 9 uur alles ingeladen en zijn we wezen varen, oftewel, Oprah en haar 300 crewmembers wezen achtervolgen. Het was loeidruk en er was 1 tallship in de haven waar haar crewmembers opzaten, zij dachten.. wij zullen vast de enige zijn. Maar toen waren wij daar ineens, tallship nummer 2 in de haven. Echt hilarisch. Na 2.5 uur proberen in de buurt te komen kwam het kleine zeilbootje met Oprah (en later bleek ook Russel Crowe erop te zitten, kwamen wij ook pas achter toen we de foto's terug keken en zagen dat hij er ook op zat hihi!) langs onze boot varen! Ik stond voorop de boot op de uitkijk dus had goed uitzicht! En ik zwaaien en jawel hoor! Ze zwaaide terug en zei 'Hi!'. Het was voor mij het ultieme geluksgevoel haha. In de haven van Sydney en Oprah die Hallo tegen je zegt, tsja het zal je geen 2e keer gebeuren.
Het werken op de boot gaat ook steeds beter. Ik weet steeds beter wat ik moet doen en hoe ik het moet doen. Afgelopen zaterdag heeft een van de jongens van de crew me mee genomen om te gaan klimmen in de mast (de totale mast is 24 meter hoog). Ik ben gekomen tot 12 meter, omdat we het op moesten bouwen. Ik moet zeggen, het is best eng. Je moet vertrouwen op een klein koordje en jezelf. Je moet alttijd contact houden met iets. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan als er veel wind staat haha. Het was echt een supergave ervaring om op 12 meter hoog de skyline van Sydney te bekijken. We zullen zien wat stap2 zal zijn...

Nog minder dan een week en het is kerst. Het moet voor jullie allemaal wel heerlijk voelen, een witte en koude kerst! Beter kan haast niet! ;) Wij hebben hier niet echt zomerweer,soms is het wel warm en het zonnetje schijnt maar we hebben hier ook heel veel regen gehad. De meeste delen van Queensland zijn overstroomt en heel veel huizen zijn ondergelopen. Ben blij dat ik op een boot werk en leef maar nu de kerst eraan komt is het soms toch wel eens raar. Ik heb zo geen kerstgevoel met warm weer, geen sneeuw en mensen in korte broeken en dan staat er ineens een mega grote kerstboom in de stad of zeggen mensen Merry Christmas als ze de boot afstappen. Nee, het is geen kerst voor mij. Op de boot heerst daarentegen wel een echt familiegevoel, iedereen kan het onwijs goed met elkaar vinden. Met kerst gaat iedereen, omdat iedereen uit een ander land komt, een gerecht maken uit hun vaderland en we kopen cadeautjes voor elkaar. Het is erg fjin om met kerst niet in een hostel te zitten maar deel uit te maken van een 'familie' (het enige nadeel zijn de kakkerlakken.. aan die beesten kan ik echt niet wennen, ze zitten overal, zijn vies en ik word er echt zo niet goed van als er weer eentje op ooghoogte je aan zit te kijken.. brr). Als je dan 'savonds uitkijkt over alle prachtige lichtjes van Sydney weet ik nu al, dat als ik vertrek naar Melbourne de 15e, het hier ontzettend, ontzettend zal gaan missen. Ik heb het zo goed naar me zin hier, ben totaal mezelf en iedereen op de boot is zo eerlijk tegen elkaar dat er geen rare spanningen zijn. Dus ja, dat zal ik zeker gaan missen, Maar daar denken we nu nog maar niet aan! Eerst maar eens even nog wat geld vangen haha ;)
Met een bonus en dat ik nu 5 dollar meer krijg per dag gaan we met een goed gevoel de kerst tegemoet! Met NYE ben ik nog niet ingeroosterd maar heb het schip al even goed bekeken en er zrijn een aantal plekken waar je je goed kan verstoppen een aangezien het schip niet meer terug kan keren als het eenmaal de kade heeft verlaten is dat nog best wel een slim idee om me ergens te verstoppen met champagne en een dekentje! We zullen zien hoe het allemaal verlopen gaat. Heel veel mensen die ik heb ontmoet in mijn reis langs de oostkust zullen allemaal in Sydney zijn dus die ga ik allemaal ook opzoeken, daar kijk ik echt naar uit! Waarschijnlijk zal mijn volgende verhaaltje plaats gaan vinden in het jaar 2011, tweeduizendelf. Hoe vaker je het zegt, hoe gekker het klinkt. Het jaar dat ik 20 word, terug zal keren naar Nederland en ga studeren. Gek idee.

Dus uit de grond van mijn hart wens ikjullie allemaal vanuit het warme, toch wel natte maar geweldige Australie een geweldige kerst en een super uiteinde! Doe voorzichtig en maak van 2011 een superjaar!! ;)

Merry Christmas and a Happy Newyear!!

Een hele dikke kus van mij xx

Reacties

Reacties

Rachel

Leuk om weer wat van je te lezen :D
Hier is de sneeuw weer terug gekeerd (na een week weg te zijn geweest..)
Kakkerlakken, blegh. Sterkte ermee haha!
Dikke kuss

Petra

Hey die Lisa,
echt een supergaaf verhaal, wat zal je met een goed gevoel terug kijke op dit jaar als alles voorbij is.
Wij wensen jou ook een warme kerst en een ontzettend mooie, bewonderingswaardige, en gezellig uiteinde in Sydney!
Liefs Harrie, Petra, Sonny en Klaske

Lizzy

Heey Lisa!

Voor jou ook een hele fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar.. Iets te laat met een kaartje sturen haha! :D
Sterkte met al die kakkerlakken.... but HAVE FUN!!

Liefs x

karin..

ik wens jou ook uit het diepst van mijn hart een geweldig kerstfeest en een super 2011.

Rosa

haay sailor,
erg leuk om al je verhalen te lezen, ik kan me goed inleven.. behalve dat wij geen kakkerlakken hadden;) maar het gedeelte over 'familie' begrijp ik deste beter!
jij ook een hele mooie, dronken jaarwisseling!
heel veel liefs en tot 2011!
xx

opa robbie

Hi Lisa
Great story again..............
You got the best job this time of year.
Merry Christmas to you & the whole crew...........
we keep in touch via email

xxx

Melissa

Wuahahaha, wordt je bespied door kakkerlakken op ooghoogte? Hahahaha, ieuw straks zit er eentje op je neus!. Ben blij om te horen dat er een familiegevoel op de boot heerst! En wauw, super vet Oprah! Jeetje wat ben je toch een ervaringen rijker!

Bij ons is er inderdaad sneeuw, ik was vrijdag ingesneeuw in Haarlem, ik vertrok om 13.00 uit Leiden en na alles en ergens proberen te eten en etc was ik pas om 00.30 weer thuis in Hoorn. Zucht. Het mag dan wel een kerstgevoel geven maar na 25 december mag het van mij gestolen worden. Misschien kan ik wat sneeuw op de post doen? :P

Wederom, heeeeeeeeeeeeeeel veeel wiebel plezier op de boot. En als tip, probeer niet over je baas heen te spugen!

Dikke kus van mij en de opa's, oma's en collega's Betsy perk

Hayo

Wat een verhaal weer, klinkt echt vet!
En jij natuurlijk ook een fijne kerst en een gelukkig Nieuwjaar!

Robert

Hey Lisa,

Weer mijn complimenten over je te gekke verhaal, echt top om te lezen. Hier is alles OK. Bijna een unieke "witte kerst" Ik hoorde gisteren op het nieuws dat het de eerste keer zou zijn sinds er metingen worden gadaan dat er twee jaar achter elkaar een witte kerst in NL is. Wel gezellig, maar ik zal je toch wel missen met kerst. Vandaag waaide het hard en was het daardoor vooral erg koud. Ik hoop voor je dat je New Year op de boot kunt doorbrengen, lijkt me wel te gek.
Well take care en vooral heel veel plezier.

Gr Robert & Fam

Opa Erik Kaarls

Hoi Lisa opa is niet zo met de computer, maar vond toch dat je een reactie mocht verwachten.Wat een slecht leven heb je en dan nog moeten werken(grap) het word je van harte gegund, maar opa is wel jalours op je en had graag met je mee gegaan. Beste meid geniet van het leven en je mooie ervaringen die niemand van je af kan nemen. Groten tiny en Erik

Robert

Hey Lisa,

Een heel gelukkig 2011 toegewenst vanuit NL. Bij jouw is het vuurwerk waarschijnlijk nog aan de gang. Ik heb net op internet (hier http://www.telegraph.co.uk/news/newsvideo/8233732/Sydney-2011-fireworks-Australia-celebrates-New-Year.html) even een klein beetje van je sfeer kunnen proefen. Te gek ! Nou nog veel plezier en wij gaan over een paar uurtjes de champagne open trekken.

Gr Robert & Fam

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!