Lisa goes Down Under!

Christmas and NYE Down Under!

Lieve allemaal!

Allereerst vanuit een warm maar nogal regenachtig Australie een geweldige 2011 toegewenst en hoop dat jullie allemaal een geweldige kerst en oud en niew hebben gehad!!
Om te beginnen bij kerst. Kerstavond had ik samen met een Amerikaans meisje bedacht dat het wel leuk zou zijn om om 9 uur het vuurwerk te kunnen kijken in Darling Harbour. Tot onze baas bedacht dat al het bier van boord moest omdat het koud moest zijn.. heel fijn, op kerstavond. Dus na al het bier van boord te hebben gehaald en ons alseen speer hadden omgekleedwas het 10 voor 9 en was de auto van de baas kapot.. Uiteindelijk hebben we het niet gehaald, het vuurwerk begon toen wij nog bij het schip waren.. dus we hebben er vanaf een afstandje van kunnen genieten. Om 11 minuten over 9 kwamen we aan in Darling Harbour en waren we precies 1 minuut te laat. We hadden een fooi gekregen dus daarvan hebben we mooi de hele avond drankjes gehaald en als dan ook nog eens door de stress de bartender zich vergist en me teveel terug geeft is mijn avond nog beter!
Die avond nog een jongen weer ontmoet die ik op Fraser Island heb ontmoet, en dat was wel superleuk om die weer te zien. Ook wel weer vreemd om sommige mensen te ontmoeten die je maanden terug heb gezien, maar het is en blijft supergezellig!
Kerstdag zijn we wezen eten bij de familie van mij baas. Die woont in Middle Harbour, een of ander geweldig plaatsje ongeveer 15 minuten vanuit Sydney. Zo'n pitoresk plaatsje heb ik nog nooit gezien.. zo mooi! Ze hebben het hele huis zelf opgebouwd, dus alles was van hout, in mooie kleuren en een geweldig stuk grasland eromheen met de haven waar je zo in kunt springen als je daar de behoefte toe hebt! De familie was ook geweldig, ze hadden ons een hele grote maaltijd gegeven met gevulde kalkoen, ham, aardappelen, eigenlijk teveel om op te noemen. Iedereen van de familie was zo into reizen, zelfs de oma van mijn baas woont nog op een visserbootje en heeft het dr geweldig naar dr zin! Als je toch zo oud moet worden zou ik daar zo voor tekenen. Dus na een geweldige dag was iedereen kapot van de hele dag in de zon te hebben gezeten en achter 2 gillende meisjes van 5 en 7 achter aan te rennen maar we hebben het geweldig gehad!
En toen was het Boxing Day, de start van de Sydney to Hobart Yachtraces. Dat betekend dus allemaal kleine zeilbootjes in de haven van Sydney. Het was niet zo heel spectaculair maar het was wel leuk om mee te maken natuurlijk! De haven zag zwart van de witte zeilbootjes en we zijn ze nog een tijdje gevolgd tot we niet meer verder konden..
Tot Oudjaarsdag alleen maar gewerkt. Op Oudjaarsdag zijn we begonnen met de lichtjes ophangen wat resulteerde in hilarische momenten. Ik ging samen met 2 andere de lichtjes ophangen aande buiten kant van de boot. Dus ik ging op een nogal wiebelig gevaarte staan en als er dan een meisje achter je ook op de wiebelig gevaarte staat te schreeuwen dat ik de boot moet pakken omdat we anders te ver wegdrijven.. en ik dus uit alle macht de boot grijp en me balans verlies en heerlijk in het water val. Het was heerlijk verfrissend maar het enige waar ik bij na kon denken was dat er allemaal kwallen om me heen aan het zwemmen waren en wie weet wel een haai! Daar werd ik nou niet bepaald heel relaxed van.. uiteindelijk geen van beide tegen gekomen, godzijdank.
En toen was het Oud en Nieuw! De hele dag besteed aan lichtjes ophangen omdat de helft het niet deed helaas, en alles aan boord laden. Die avond hadden we een hele relaxede groep mensen (wat wil je als je 850 dollar per ticket betaald!) en we hadden zoveel crewmembers dat we het allemaal heel rustig hadden. Dus om kwart voor 9 en om kwart voor 12 hield ik het voor gezien en ben ik op de punt (de voorkant) gaan zitten met me camera. Ik vond het 9 uur vuurwerk al geweldig, overal kwam het vandaan en ik wist niet waar ik kijken moest. Het was een geweldige ervaring. Om 12 uur was het helemaal geweldig, de hele Harbour Bridge was verlicht en overal was weer vuurwerk. Zelfs vanuit het water achter ons was het geweldig. Voor de 9 uur vuurwerk lagen we in Circular Quey en voor de 12 uur vuurwerk lagen we naast Fort Dennison (ik zal het vast verkeerd schrijven hihi) maar we lagen precies voorbij de Bridge, dus een geweldige plek. Om half 4, na het schoonmaken van de boot zijn we nog wat biertjes wezen drinken en toen het licht werd lag ik heerlijk in me bedje na te denken over een geweldige avond.. Dit is misschien wel het meest geweldigste wat ik ooit heb meegemaakt!
Op Niewjaarsdag alle lichtjes er weer vanaf gehaald en aangezien het bloedje heet was ben ik nu niet degene die in het water viel maar voor de lol erin sprong! Geweldig, maar iedereen ging er als een razende weer uit omdat iedereen bang was voor het ongedierte wat er allemaal in het water lag.
De afgelopen 2 dagen hebben we zelfs een kleine Railtrip gemaakt. Jen had een vriend in Jervis Bay en die had ons uitgenodigd om te kamperen.. dat dachten we in ieder geval! We hebben er 9 uur over gedaan om in de buurt te komen van onze bestemming maar na 2 keer over te zijn gestapt in een bus en dan weer op een trein, de meest ranzige kebab gegeten kwamen we aan in Cambelltown en werden we opgehaald door die vriend. Tot hij zijn zonnebril verloor ging alles prima, prachtige omgeving in Kangeroo Valley en gezellige muziek. Toen hij zijn zonnebril verloor moesten we het hele pokke end terug rijden en jawel hoor, hij lag er nog. Na een nogal rare avond met nogal rare gozers lagen we lekker te slapen en werden we de volgende ochtend wakker gemaakt dat we het huis uit moesten omdat hun naar melbourne moesten, nogal een raar verhaal dus. In de trein terug zag ik wel een heel mooi strand en zijn we, hoe impulsief, gewoon de trein uit gesprongen en naar Minnamurra te zijn gelopen. Prachtig strand en prachtig uitzicht! Geweldige dag gehad! 's Avonds met een Nederlandse jongen wat gedronken in Darling Harbour en een geweldig gezellig avond gehad!

En nu ben ik alweer 4.5 maand weg, soms is het nogal raar om te geloven. In 2 weken probeer ik mijn weg te vinden naar Melbourne om daar nog even een paar dagen te verblijven en dan de 19e zal ik naar Auckland vliegen voor 6 weekjes reizen waar ik echt enorm naar uitkijk! Eindelijk weer even reizen, wel alleen dus dat is weer heel iets nieuws en vind het ook ergens wel een beetje eng.. maar we zullen zien hoe het allemaal lopen gaat! Ik weet zeker dat ik het hier ontzettend ga missen want iedereen is zo gezellig maar ik moet wel van mezelf wat anders doen anders blijf ik hier hangen en komt er niets van te terecht haha!

Bedankt voor jullie kaartjes allemaal! Zo leuk om te lezen! Hoop dat jullie allemaal een geweldige oud en nieuw hebben gehad en allemaal voorzichtig hebben gedaan met vuurwerk en dat jullie allemaal alle vingers nog hebben ;)

Zal binnenkort de foto's erop zetten van Oud en Nieuw en van mijn kleine Rail Trip!

Heel veel liefs van mij xx

Reacties

Reacties

Lizzy

Weer een geweldig verhaal Lies! Nog 4 maanden... dan ben ik er ook eindelijk!!
Kijk uit naar je volgende verhaaltje :)
xxx

karin de w

Meid wat heerlijk dat je het daar zo ontzettend naar je zin heb,,,geweldig,,

Evelyn

Hey Lisa,

Een gelukkig nieuwjaar. Wij zijn net terug uit afrika, vandaag de late wensen.
Gelukkig heb je niet veel last van alle overstronmingen zo te lezen.
Veel plezier nog!
Groeten Evelyn

opa robbie

Hi Lisa,
Mooi verhaal weer........... en super oud/nieuw gevierd.
Alle sukses in 2011, nog ruim een week en dan op weg naar Melbourne en New Zealand.
take care

xxx

Rachel

Leuk weer een verhaal van je te lezen!!
al 4,5 maand, gaat echt snel joh. Het einde is al bijna in zich (maar niet heus) Lekker genieten!
Dikke kus

Marlon

Whaaa we lopen elkaar precies mis, want op 19januari ben ik opweg van Sydney naar Melbourne:(

Mooi verhaal tho. Ik herken een beetje het ritme van je reis, omdat ikzelf net 2 maanden ergens in the middle of nowhere heb gewerkt en vandaag weer op reis ben. Djies we zijn al 4,5 maand weg. Time goes fast if you're having fun aye!?

Cheers en veel plezier in NZ alvast (Ik zou je willen aanraden meer tijd op het zuidereiland door te brengen!)

Marlon

Rosa

mooie verhalen weer allemaal!!

Robert

Hoi Lisa,

Wauw,..... Dat moet echt een super vuurwerk geweest zijn. Op internet zag het er al enorm ondrukwekkend uit. Ik ben wel een beetje jalours. Had ik ook wel van dichtbij willen zien. Het is hier nu bewolkt en het regent. We zitten nu even bij de hema een kopje koffie te drinken. Bij jou is het vast beter weer.
Nog veel plezier.
Groetjes van ons
Robert & fam

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!