Lisa goes Down Under!

Afscheid nemen en op naar een nieuw avontuur!

Gooooooooooooooooooooooeiesmorgens!

Na nog een paar dagen hard te hebben gewerkt had ik mijn laatste 3 dagen vrij totdat ik op zaterdag de 15e naar Melbourne zou vertrekken. De laatste paar dagen werken waren wel een hel. Er moest zoveel gebeuren. Tijdens de dag dat ik moest koken ging onze BBQ kapot en er was te weinig crew wat betekende dat ik alles, maar dan ook alles zelf moest doen (lees: 130 worstjes op een klein gaspitje koken..niet te doen dus..). Aan het eind van deze enerverende dag kon ik wel iemand vermoorden.. Diezelfde avond voor Moniek d'r verjaardag sushi wezen eten met een aantal mensen wat wel gezellig was! Ook heb ik voor de laatste week een ander bed, slaap nu bij een Canadees meisje op de kamer in jawel.. een tweepersoonsbed! Alleen, helaas voor mij, mijn bagage neemt veel ruimte in van 't bed waardoor het voor mij gewoon een normaal eenpersoonsbed is, haha. Tijdens Maintenance Day heb ik me gebogen over het schoonmaken van de vriezer en de koelkasten. Terwijl ik bijna over me nek ging van wat ik aantrof in de vriezer.. en toen keek er ook weer een kakkerlak me aan op ooghoogte waarvan ik ook weer helemaal hysterisch werd, want kakkerlakken en ik zijn geen vriendjes. Ik tref ze aan in me bed, onder me bed, in me tas, op de wc, in de douche en ze zijn vies!!
Die avond hadden we besloten om naar de film te gaan.. en aangezien wij iets te lang deden over het boodschappen doen kwamen wij ook iets te laat aan in de bioscoop. Dus helaas, geen film vanavond. De rest van de avond in de Lord Nelson, een pub in The Rocks, gezeten en dat was wel heel gezellig! Mijn 3 vrije dagen die daarop volgden waren voornamelijk dingen regelen voor Nieuw Zeeland en hoe kom ik in vredesnaam naar Melbourne? Vliegen wilde ik niet dus was de keus uit de bus of de trein. Uiteindelijk heb ik dan voor de nachtbus gekozen, leek me wel makkelijk! Gelijk ook geen accomodatie dat ik moet betalen! In die 3 dagen ben ik nog wel naar de film geweest, Morning Glory (aanrader!!), mijn busticket door Nieuw Zeeland geboekt met Stray en naar Cronulla geweest voor een dagje in de zeikende regen maar het was de moeite waard! Het was er best mooi ;)
Toen brak vrijdag aan! De dag voor vertrek.. die avond had ik mijn afscheidsfeestje georganiseerd dus iedereen kwam me gedag zeggen! Echt een onwijs leuke avond gehad, iedereen schreef verhaaltjes in me dagboek, gingen op de foto, dronken drankjes en vierden feest. Het werd een late, late avond.. en toen ik de volgende dag op stond voelde ik me dan ook best beroerd! Tas inpakken had ik al gedaan dus ben even van de boot afgesprongen om met Anneke een kopje koffie te gaan drinken en toen het laatste uurtje op de boot door te brengen. Heb zelfs de boot naar de kade weten te brengen want ik was aan het sturen! Zo gaaf.. totdat de kapitein me even alleen liet en ja.. daar werd ik niet bepaald relaxed van! Zit je dan op een 220 ton schip achter het stuur en je hebt echt geen flauw benul wat je aan het doen bent... Uiteindelijk dan afscheid genomen van de boot, de lijnen eraf gehaald en de boot uitgezwaaid. Een paar collegas brachten me naar het busstataion en zwaaiden me uit. Eenmaal in de bus kon ik dit hoofdstuk dan afsluiten of ik het leuk vind of niet.. ik ben nuop weg naar Melbourne!!

Toen ik om 7 uur sochtends werd afgezetop Southern Cross Station voelde ik me toch wel alleen. Want vanaf nu reis ik dan echt alleen.. best een gek idee! Ergens ook wel een uitdaging.. Al snel vond ik me trein die me zou brengen naar wat vrienden van een collega waar ik voor 3 nachtjes kon logeren. Ze woonden wel in een buitenwijk maar ik hoef dan weer geen accomodatie te betalen, dus dat scheelt! Om 10 uur kwam die jongen me ophalen van het station en gingen we naar z'n huis toe. Prachtig huis, slecht onderhouden (ook wel logisch als er 3 jongens in dat huis wonen en er geen moer uit voeren! haha). Die dag Melbourne wezen verkennen en mezelf een kaartje cadeau gedaan voor de Australian Open! Rondjes gelopen want het was prachtig weer en ook al vielen me ogen bijna dicht, ik wilde even Melbourne zien. Tot ik ineens allemaal homo's zag, travestieten en ik geen idee had waar ik nu weer in beland was. Achteraf bleek het een homofestival te zijn, echt hilarisch!! Die avond probeerde ik wat foto's up te loaden maar ik viel vrijwel direct in slaap.
12 uur later werd ik wakker en was het Australian Open dag! Dus ik om 9 uur op de tram naar Melbourne Park waar ik zonder al te veel moeite binnen kwam, ik samen met nog 50000 man. En dat is druk!! Toen bleek dat er een Nederlander zou spelen in de Hisense Arena en ik zou er maar 1 keer zijn dus ik wilde daar naar binnen! Moest wel eerst een uur in de rij staan om me ticket te upgraden maar uiteindelijk duurde de wedstrijd maar liefst 3.5 uur voordat d Nederlander verloor! Het was het waard!Want na de Nederlander Thiemo de Bakker, kwamen Andy Roddick en Venus Williams. Dus het was best een goeie dag om in het Arena te zitten (en aangezien ik er ook niet echt op gekleed was om buiten kou te lijden in me korte brokje in de regen was ik blij dat ik hoog en droog binnen zat). Het was een geweldige dag en een dag om nooit meer te vergeten!

En morgen is het dan zo ver. Vandaag nog even goed genieten van het hebben van een eigen kamer, eigen bed en douche. Tas inpakken en morgenmiddag naar het vliegveld! Ik vlieg om 15:55 plaatselijke tijd en kom 21:30 aan in Nieuw Zeeland, plaatselijke tijd. Eenmaal daar is het 12 uur tijdsverschil! Ik zal 2 nachtjes verblijven in Auckland en dan begint mijn Stray bus avontuur! Tegen de tijd dat ik in het zuidereiland ben zal Thijs me ook vergezellen! Ik kijk zo ontzettend uit naar Nieuw Zeeland, de verhalen die ik er over hoor, de dingen die ik er over lees. Ik kan gewoon niet meer wachten! Hoofdstuk 1 Australie is vanaf morgen afgelopen en gaat Hoofdstuk 2 Nieuw Zeeland van start voor 6 weken. Het is een heel gek idee dat ik dan bijna halverwege me reis ben, het lijkt allemaal nog zo ver weg maar het komt steeds sneller en sneller dichterbij.

Dit was het dan, mijn laatste berichtje voor nu uit Australie! Ik hoop dat jullie allemaal genoten hebben van het eerste gedeelte en dat jullie allemaal gaan genieten van mijn Nieuw Zeelandse avonturen! Ik houd jullie uiteraard op de hoogte! ;)

Een hele dikke kus x

PS. Over de overstromingen gesproken, we hebben wel slecht weer gehad maar van overstromingen heb ik weinig meegemaakt! Ik zag wel beelden op internet wat verschrikkelijk is! Er zijn nu overstromingen in alle 5 de staten dus het best angstaanjagend. Maar met mij is alles goed!

Reacties

Reacties

Hayo

Succes en veel plezier in Nieuw-Zeeland!

Evelyn

einde hoofdstuk 1 op naar Nieuw zeeland.
Heel veel plezier, ook ik heb alleen maar mooie verhalen over nieuw zeeland gehoord!
Geniet er van!

Groeten Evelyn

Lizzy

Heel veel plezier in NZ! :D
Kijk uit naar je verhalen! ;-)

Melissa

sorry, dat ik al zo lang niet meer van me heb laten horen. Ik ben een beetje druk en kon niet echt de energie vinden om een leuk verhaal te typen. Ik zit nu op stage en heb niks te doen dus ik zal me er tot zetten. We hebben trouwens je kaartje binnen gekregen op het werk, hilarisch dat je hem in november hebt verstuurd en wij hem pas in januari binnen krijgen. Spannend dat je nu alleen op pad gaat, ik hoop dat je wel een leuke tijd hebt gehad in Australie! Ik hoop ook dat je een onwijs leuke tijd te gemoedt gaat in nieuw zeeland! Stiekem ben ik wel jaloers op je, behalve de starende kakkerlakken dan :P. We (en vooral ik) missen je nog steeds heel erg! Je verhalen worden door iedereen nog steeds met veel enthousiasme gelezen! Hele dikke knuffel!

Rachel

hee meis, toch nog een goede afsluiting daar gehad lees ik al! In Nieuw Zeeland komt het ook allemaal goed hoor, ik geloof erin :) Ik blijf je verhaaltjes volgen op de voet , you know me! Dikke kus en knuffel

rosa

heey lisa,
geweldig verhaal weer! ik denk dat je ook in NieuwZeeland wel je draai vind. Met mij hier in Nederland gaat het erg goed. Heb tot nu toe alles gehaald, en ben daar best trots op. ik zit in de Introductie comissie van mijn studievereniging en in de Opleidingscomissie van mijn studie. Kost wel veel tijd, maar is heel leuk en interssant. Ik kan echt meebeslissen over mijn studie! Verder is het in Nederland maar bagger weer, t was vandaag erg koud! maar wat wel cool is, is dat vandaag mijn foto boek binnen in gekomen dat ik gemaakt heb bij Hema. Iets van 400 foto's van mijn reis! echt heel cool, maar mis t reizen wel hoor!
Heel veel plezier en succes in Nieuwzeeland!
Geniet er vann!!!
xxxx

Petra

Hoi Lisa,
echt een mooi verhaal om te lezen, het weer heeft daar ook vele ups en downs. Had je van tevoren gedacht dat je alleen zou reizen en nu sta je ervoor en doe je het gewoon, ben trots op je! en wat te zeggen van de boot dat hadden we toch ook niet kunnen uitdenken. Hou je goed en we volgen je, liefs Harrie en Petra

Nicole

Hee Lisa!
Wat vind je van Nieuw-Zeeland? Mooi he? :)
Waar ben je nu? Ik zit in Queenstown..
Veel plezier en geniet ervan! xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!