Lisa goes Down Under!

Rain and sushine in beautiful New Zealand!

Kia Ora!

Ik begin al goed in de cultuur van Nieuw Zeeland te komen! Alleen als je de Maori taal leest op de muren of in hostels, er is werkelijk geen touw aan vast te knopen wat ze nou bedoelen. Je kunt het ook nergens mee vergelijken dus ik houd het maar gewoon bij het engels.
Na Melbourne ben ik op 19 Januari naar het vliegveld gegaan wat ik eindelijk bereikte na lopen, de trein en de skybus. Het verliep allemaal wel voorspoedig alleen eenmaal op het vliegveld was ik natuurlijk veels te vroeg aangezien ik veels te vroeg weg was gegaan. Maargoed, dan ben je er tenminste en hoef je verder ook niet meer na te denken. Alleen nog door de immigratie en kan ik eindelijk aan mijn Nieuw Zeeland trip beginnen. Om 4 uur smiddags steeg mijn vliegtuig op. Tijdens de reis heb ik gezellig met 2 kiwis gekletst over wat ik allemaal moest gaan doen en het was heel gezellig! De rit duurde maar 3.5 uur maar we kregen eten en we konden zelfs een filmpje kijken! Dus heb mezelf er maar toe gezet om Eat Pray Love te kijken aangezien iedereen hem al gezien had en ik er ook maar aan moest geloven. Achteraf... het is best een goeie film! ;)
Om half 10 plaatstelijke tijd kwam ik dan aan in Auckland. Geen idee waar ik heen moest, wat ik moest doen en dat is toch wel even een apart gevoel. Uiteindelijk de skybus weer opgezocht die me brachten naar mijn hostel Base waar ik 1 nachtje zou blijven want daarna zaten ze voller dan vol. In de bus kwam ik Denise tegen, Nederlands meisje. Ontzettend gezellig en wat blijkt, we hebben dezelfde plannen! De dag erna mijn weg gevonden naar haar hostel waar ze geen bedden meer over hadden aangezien het Big Day Out was (een groot festival) maar nog wel een klein tentje in hun tuin! Nou perfect! Dus heb zelfs een avondje gekampeerd in de tuin van een hostel.. wie kan dat nou zeggen haha. De dag erna heel wat dingen geregeld. Mijn hele route geregeld met Denise dus dat is wel heel gezellig! Nieuw nummer aangeschaft want mijn Australische nummer had nul komma nul bereik in Nieuw Zeeland. Dus als iemand mij wil bereiken in de aankomende 6 weken +64211789077.
De dag erna begon mijn trip naar het Noorden. In principe zat dat niet in mijn pass die ik geboekt had maar ik wilde dolgraag naar het Noorden dus heb dat er maar bijgekocht!
En dan gaat om half 6 de wekker. Dat is toch wel even een schok als je op een matje eigenlijk half op de grond ligt en het de hele nacht ontzettend heeft geregend. Om 7 uur hadden we brood gesmeerd, tas ingepakt en stonden we te wachten op de Stray bus die ons boven op de berg (jawel! We moesten het hele stuk inclusief backpack omhoog lopen.. heel fijn zo om 7 uur..). Eenmaal in de bus haalden we iedereen op en gingen we opweg naar onze eerste stop: Tree hugging. Ik heb Fred gehugd en hopelijk is Fred ook nog zo verstandig geweest om mijn wens in vervulling te laten gaan .. ;)
Tijdens de rit naar Paihia zijn we gestopt bij een Bird Recovery Centre omdat onze trip naar Goat Island niet door ging vanwege het weer. Tui vogeltje Woof Woof praat normaal altijd.. behalve toen wij er waren vond Woof Woof het niet nodig om zn bek open te trekken. En toen was het tijd om naar Paihia te gaan. Ingecheckt in het hostel, boodschappen gedaan en savonds nog een drankje gedaan met z´n allen. Volgende dag onze trip naar Cape Reinga! Het was alleen weer takkeweer. In de regen bij Gumdiggers parc gestopt en uiteindelijk in de zeikende regen naar Cape Reinga gelopen. Was wel een supermooi uitzicht! Daarna wezen sandsurfen in de duinen. En die duinen zijn HOOG! Aangezien het geregent had was het ook nog superglad dus je gaat echt keihard als je van bovenop de berg naar beneden zoeft! Het was wel enorm gaaf!!
De dag erna was onze dolfijnentrip gepland maar aangezien het nog steeds klere weer was is dat gecancelled en hebben we er een relax dag van gemaakt wat ook wel heel lekker was hoor! Eenmaal weer een nachtje te hebben overnacht in Auckland naar Hahei Beach vertrokken met de bus in Coromandel. Denise en ik sliepen als enige in onze eigen caravan wat wel heel erg koud was snachts aangezien ik totaal niet gekleed ben op koud weer en alleen maar topjes en korte broekjes bij me heb haha. We hebben de dag in Hahei Beach afgesloten met een BBQ met z´n allen en hebben we een kampvuur op het strand gemaakt met uitzicht op een prachtige lucht met sterren, zo veel en zo mooi! De dag erna vertrokken via Hot Water Beach, heel vreemd zo met warm water onder de grond, naar Raglan, een surfstadje aan de westkust. Echt prachtig! Zal ook wel aan het mooie weer liggen maar we hebben op het strand gelegen en heerlijk bijgekleurd. Vandaag ben ik samen met Roger wezen mountainbiken naar het strand en dat is niet alleen maar plat en zonder heuvels. Was nog best wel even pittig maar het was mooi weer dus we hadden niets te klagen! Morgen zullen we weer de bus in stappen naar Maketu waar we morgenavond een Maori avond hebben dus we zullen zien wat dat ons brengen zal! Daarna zal ik 4 nachten in Rotorua blijven samen met Roger en zal ik na die 4 nachten weer met Denise verder gaan reizen. Allemaal leuke dingen in het vooruitzicht dus! Het is hier prachtig, Nieuw Zeeland is een superland! Heb nog steeds niet echt het gevoel dat ik in Nieuw Zeeland zit aangezien het allemaal nogal lijkt op Zwitserland maar dat zal vast wel goedkomen denk ik zo! Het is in ieder geval heerlijk om weer te reizen en ik vermaak me prima!! Laat snel weer wat van me horen!

Dikke kus!! X

Reacties

Reacties

Big New Zealand fan

Hey hallo,

zo te horen zit jij daar wel goed!! Ik vind zelf NZ helemaal te gek en mis het ontzettend nu ik in Melbourne zit! Alles in Melbourne is zooo duur door de Australian Open!! En een hostel vinden is nogal lastig!!

Maar veel plezier als je net zoveel gaat doen als ik dan ga je een supertijd tegemoet daar!!

PS Een aanrader is zwemmen met de Dusky dolfijnen in Kaikoura!! :D

Big New Zealand fan

Sorry,

Heel veel liefs Marijke ;-)

opa robbie

super, super, super........
we volgen je via google satelite, het is daar prachtig.
Het weer wordt beter de komende dagen.

knuffel van oma & opa

Rosa

klinkt weer helemaal nice! wat ontmoet je toch veel leuke mensen zeg! en tof natuurlijk dat ze hetzelfde doen. Ben blij dat het weer wat beter is geworden. Ik hoop de Fred je wens laat vervullen! wat wenste je?
xx

Rachel

Hee meis,
het klinkt echt weer fantastisch :D hopelijk blijft het weer lekker opknappen ;) Hier schijnt de zon nu :o maar het vriest wel haha.
Dikke kuss

monique

Hey lieverd, weer een wensje........ toch niet weer een hondje :-)
Dikke knuffel van mij

Lizzy

Leuk om te horen! Hoop voor je dat het weer lekker blijft daar, anders is het ook zo regenachtig.. :P misschien dat ik ook maar naar NZ moet als de oostkust overstroomd blijft haha.
Have funnnnn!
X

romanca

Hey, wat grappig wat jij daar allemaal wel niet mee maakt! kamperen in de tuin van een hostel nog wel! Haha !
Ik kijk uit naar je volgende verhaal!
Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!